Sunday, August 11, 2013

Kosmo! ni takde berita lain ke?


Ni cerita dalam akhbar Kosmo! semalam. Tapi aku bukan nak elaborate pasal ni, aku nak elaborate pasal isu bawah ni;

Keratan harini;

Pinjam bank weh! For 1 day or 2 days event yang tak menjanjikan keuntungan, except beban pihak lelaki. Malas ah nak cerita, aku pon lom amik kursus kawen. Last belajar bab munakahat pun time form 5. 

Value dia sama dengan PTPTN aku (dip+degree), sama value dengan kereta aku (ford fiesta s - harga sept 2012), sama value dengan ASB loan aku (aku amik 25 tahun la kekonon, tapi... Aku nak cut off lepas 5 tahun nnt - so, value interest saje aku dapat balik macam aku pinjam), dan last sekali, sama value dengan harga kos binaan rumah yang bakal aku dapat.

Bezanya, dorg buat pinjaman utk belanja, aku ada pinjaman yang 4-5 taon dari sekarang bakal bertukar jadi aset. Hurmmmm... Sedih kot dengan orang camni... 

Paling takleh blah, aku baca statement, sorang penjawat awam ni (lelaki), berkenalan dengan anak orang berada (pompuan), sebab tu dia diberikan syarat wang hantaran tinggi dan kenduri secara besar-besaran. This is sooo stupid. Haha. Tapi jodoh takleh nak tolak kan? 


Ape aku leh cakap adelah, dorang semua ni adelah gile! Haiyyoo... 

Kenapa la aku baca semua ni, aku dah la allergic dengan pembaziran membabi-buta ni. Family aku dulu ada bisnes kelapa parut, walaupun aku bukan businesswoman, tapi apa yang aku buat, semua aku pikir untung dikemudian hari. Haish, takleh terima ah bende2 camni.

Kalo aku kawen nanti (kalo la kan) aku nak semua bende sponsor ah. Tak kuase aku nak kuarkan duit bebanyak utk event yang bagi org lain puas hati. Ada aku kesah orang nak kutuk belakang2 sebab buat simple2?

2 comments:

yong said...

simple itu terbaik..gile ape buat pinjaman untuk kawen sampai 85K

Aslina said...

Dia buat loan banyak tu, wat beli emas, melabur pun dlm 6-7 bulan dah bleh jual sikit2 dah nak amik hasil kan? Huhu... Tapi kene sabar sikit la...