Saturday, July 20, 2013

Dia dan dinosaur

Hadiah yg aku pos dah selamat sampai kepade incik buah hati. Maka tadi facetime aku cuma mampu bercakap dengan dinosaur berbentuk pen yang dihadiahkan kepada beliau. =.="


Huhu... Ingatkan dia tak suka hadiah tu. Maklum la haritu iye2 je cakap tak suka sangat dapat hadiah besday, tapi orang yang suka bagi, nak plak hadiah pen kepala dinosaur kan macam bebudak sket. Huh, takleh blah statement. Tapi jauh kot pen tu datang. Dari Universal Studio Singapore. Penat tau pikir nak beli apa untuk dia haritu. 

So harini, dalam 10 minit pertama, aku tengok drama haiwan2. Rupanya dia ada banyak collection bende2 merepek camtu okey!! Kira tak silap pilihan jugak la aku bagi pen camtu... Hehe...

Ada harimau, monyet, princess, finding nemo, dan dinosaur yang aku bagi. Boleh imagine tak drama apa yang aku tengok sebenarnya? Haha. Tu memang misteri, sebab aku pun layan je tatau hujung pangkal. Tapi ending tu, dinosaur kissing ngan harimau. Memang aku tak paham =.="

Actually saje call. Sebab dari akhir bulan Jun haritu asik dier je call aku. Dah la call time aku baru pas mandi tengah siap2 nak pegi keje. Aku cakap jangan call lagi sbb aku baru nak cari baju, laju je dia call. Eleh, macam la dapat tengok aku berkemban. Bahahaha. Senget betol.

Dier menang another singing competition. Tu ape yg dia msg tengahari tadi la.


Msg aku dulu sebelum post kat fb. Post la kat fb, bila boring baru aku stalk wall dia. Memang nampak la selalu kalo kat fb dia, mcm aku la manusia paling lambat dapat info. Padahal apape, share ngan aku dulu. Hehe. Pastu kalo post apape, kalo dia perasan aku lom bukak fb ke hape, laju je antar reminder kat aku. Padahal aku rajin je bukak fb. Tengok timeline je la. Timeline aku kan agak fun. Ni semua pengaruh sukan star ngan persatuan salah cakap la nih. Tak pun slalu pegi merepek komen/like kat post kengkawan... Tapi malas ah nak layan fb sangat. Wat sakit jiwa je.

Best kan ade bakat nyanyi ni... Senang2 je menang... £500 lak tu. Kalo convert ke RM dah jadi +/-RM2500. Pastu next months sampai ke taon depan dia start busy. Aku pon terpaksa la pura2 busy jugak walaupon sebenarnya aku lebih busy main candy crush. Ye lah sampai kene sound dengan kengkawan. Whatsapp aku, 4 jam kemudian baru aku reply. Tu pun kalau ingat nak reply. Nasib baik incik Jep memahami kegilaan aku ngan candy crush. Reply msg esok pun takpa katanya... Haha. Sentap iolls!

7 comments:

Anonymous said...

bertuahnya pakwe ko ada awek cmni......semoga jodoh korang pnjang.......hubungan jarak jauh mmg seksa....tp xkisah dh skrg sbb medium nk berhubung tu byk....hoh...jelesnya aku...ceh....

Aslina said...

Hehe thanks... Bertuah eh? Kekadang aku rasa dia yg pening sebab ade awek jenis pening2 mcm aku... Hehe... Insya-Allah. Takde la teruk sangat pun long distance relationship ni, at least percaya each other, open minded, okey je... Plus mcm2 bende ade utk berhubungkan... Just that, masa je la kot agak menghalang... Beza 7-8 jam kan... Tapi 2-2 pon jenis tak kisah dengan masa, so tah la... Okay je...

Anonymous said...

so ntah la tu..mcm ko x yakin je...apasal??okay je mcm ko nk sedapkn ht ko......ala...ko mesti pk byk ni....apa ko nk rsau...wat mcm biasa dh...n nnt ko khwin..best la hidup ko..selama ni masing2 dok jauh...pedulikn apa org kata...aku respek ko sbb ko ni ttp pendirian...x mcm perempuan lain yg mcm lalang....lgpun nk mulakn cinta baru...hui...seksa la....baik ko stay dgn pakwe ko skrg...rezeki Allah ttp ada...dan Allah permudahkan niat yg elok....

Aslina said...

Hehe... Bkn tak yakin... Tapi bile pikir balik dia ada plan 5 tahun (dah tinggal 3 kot) utk life dia... Aku pun baru start plan 5 tahun aku... Kalo kawen, awal2 dia cakap kena ikut dia stay luar. Aku mcm... Err...

Actually aku suka lagi kot camni... Cuma aku nak banyak masa lagi camni... Tapi, ko tau la dlm malaysia ni camne... Asal kawen lambat, memacam org cop... Aku ada target aku, dia pun ada target dia... Memang aku ngan dia rasanya setuju je kalo bab2 delay ni... Sbb mase dier balik sini last year pun da bincang, not too fast, not too late, just go with the flow...

Cuma aku pening+runsing pasal family memasing je la... Walaupun tak nampak pressure tu, tapi ada je yang diam2 bising, kenal dah 15 tahun, tapi still takde perancangan terdekat ke? Kenapa tanak settle cepat2 je... Aku sayang kot nak tinggal apa yang aku dah start kat sini... At least aku nak 5 tahun utk aku prove aku stabil kat sini... Sebab aku tau, nanti aku pegi sana, stay ngan dia, aku mungkin sekali jadi full time housewife... Mana tau, in case apape jadi, aku ada macam2 backup kat sini, aku dah ada good reputation kat sini...

Sebab kita takkan tau apa bakal berlaku masa depan... Bukan aku tak yakin, cuma aku nak pastikan apa aku ada kat sini, takkan hilang camtu je... Aku rasa ko paham kan ape maksud aku?

Anonymous said...

aku fhm...betul apa ko buat..kot klau cerai ke ada kematian xla ko susah kemudian hari....lgpun ko enjoy hidup ko skrg...pkwe ko pun fhm..bila part family la yg susah...tp mcm ko ckp la...go with the flow...klau pkwe ko dh sedia ko pun sedia...wlaupun masa yg ko rancang ada lg...teruskn ja la...lgpun ko perempuan....mcm2 nnt mulut yg mngata...satu lg...msti ko xnk org ckp ank sulung ko tu cucu ko....haha...gurau ja...selamat berjaya la aku ucapkn..posa2 ni jom kita sama2 doa....org ckp mudah2an mkbul...

Aslina said...

Ooo yg tu aku tak risau sangat sebab sesape yg tak kenal aku, kalo nampak aku kuar ngan family abg aku, semua ingat aku anak dia yg sulung. Haha. Atau, skang anak buah aku yg sulung tu lagi tinggi dari aku, so org ingat aku anak dia yg no.2. Padahal aku adik dia kot. Haha.

Anonymous said...

ceh.....bertambah jeles aku kt ko.......best je hidup ko...hahaha...semoga ko hepi slalu..