Sunday, June 23, 2013

5 tahun

Dekat 5 tahun aku punyai blog ni... Aku ade blog ni sejak lepas seminggu pemergian arwah mama. Entah apesal sunyi gila sampai kena buat blog.

Tetibe aku rase semacam sangat harini. Rupanya aku hampir terlupa, harini genap 4 tahun arwah ayah aku pegi. Lagi 4 bulan, genap 5 tahun arwah mama pergi. Semoga aku tak lupa la nanti.

Bukan aku lupakan dorang. Aku ingat je tarikh. Tapi bila tiba tarikhnye aku jadi tak sedar + lupa. Ah, bday sendiri pun selalu je lupa. Dah masuk hari baru, baru la teringat hari sebelum tu adelah bday aku. Bahahaha...

Memang aku dah lama move on. Aku cuba nak gembira2 jadi diri sendiri... Well, diam tak diam dah 4-5 tahun aku jadi anak yatim piatu. Eheh. Yatim piatu kan?

Mak takde, ayah takde. Ade abang kandung sorang je. Dan buah hati bakal suami yang aku sendiri pun tak sure bile nak jadi suami tu. Eh, jangan salah paham. Bukan dia yang elak, aku yang tak berapa nak ready lagi sebenarnya. 

Dia ada perancangan 5 tahun akan datang (dah tinggal 3 tahun pun). Aku plak up double dari dia. Plan aku sampai 10 tahun. Pastu baru nak mula plak tu. Haha. Kejadah ni Aslina oiii...!!! Sampai bile nak pospon bende baik ni hoiii...!! Adik ko si blogger (Huda Luna) yang paling rapat dengan ko pun dah dekat nak bersalin tu ha...

Entah la. Aku rindu kat arwah. Both. Tetiba je kan? Hurmm... Tapi takpe. Orang kata, orang tua dah takde, maka doa dorang utk kita dah terputus. Tah sape tah cakap camtu. Tapi aku yakin, dorang still jugak perati aku dari sini.

Plus aku ade lagi spare 2-3 pasang mak ayah angkat. Yang selalu tak lupa mendoakan kesejahteraan anak2 dorang, termasuk aku. Tak lupa jugak bakal mak mentua. Kuikuikui...

Tq, ma azizah + pa aziz, mak hasnah + abah kamal, ma sarah (+ pa yusoff (arwah)) dan bakal mak mentua, makcik aisyah + pakcik yg sy lupe namanye :)

Eh okeylah. Nak tido. Sok keje kot. Penang blom isytihar darurat jerebu lagi. Masih lagi nampak je jalan2 pada jarak penglihatan sepatutnya. Hurmmm. Gudnite! 

1 comment:

syim said...

tetiba rasa nak sebak... wuwuwuwuwu...