Sunday, January 13, 2013

Married? No?

Sejak balik dari kenduri kawen membe aku waktu skolah rendah, si Zila tu, kemain lagi abang aku kenen2 berkenan kalo nanti majlis reception aku buat kat mana2 dewan available dalam kawasan pesta penang.

Pastu masa aku upload gambar aku ngan pengantin (yang nampak sangat aku tak cukup tingginye tu) cousin aku kat Singapore lak komen gambar tu cakap nak mekap kan aku time tunang nanti...

Tunang? Hah? Kena bertunang ke??

Aku plan buat whole day ceremony je kot nanti. Tapi lambat lagi. 2014 nanti kot....

Sebab Incik Jep nak balik 2014 nanti. Taon ni taon untuk kitorang pikir dan decide abes2 pasal future life masing2... Sebab... Err... Sama ada nak stay long distance relationship macam sekarang atau sebaliknya... Tapi opkos la nak duduk dekat2 kan :">

Dia cakap laa tanak balik taon ni... Diaaa laaa kataaaaa... Boleh caya ke tidak, wallahualam... Sebab taon lepas kata tanak balik, tetiba boleh tanya aku raya bila sebab nak balik raya pasal nak jumpa family aku, nak bawak jumpa family dia...

Nanti la bincang balik pasal tarikh. Aku pon bukannye pegi kursus kawen lagi. Apa benda plan nak kawen semua aku buat tak reti je lagi. Malas nak pikir. Tapi tentative hari kenduri tu dah ada la.

Plan hari Jumaat. Tatau lagi jumaat yang bila dalam taon 2014 tu... Pagi tunang. Haaa... Mabeles tak? Janji ade majlis tunang kecik2 jek. Sebab aku malas nak pikir buat keje 2 kali. Lepas Jumaat, baru akad nikah. Pastu lantak la nak photoshoot ke apa benda suka hati lah masa sendiri katanya. Majlis sanding, malam.

Suka hati nak berjimba sampai tengah malam utk resepsi majlis. Hari sabtu, rileks or acara2 kecik2 dengan family2 terdekat saje, ahad lagi la rileks sampai hari kenduri sebelah pihak lelaki.

Pack kan? Tapi aku rasa nak buat camtu je lah. So alaa tunggu je la kalo2 aku ade antar jemputan nanti... Jangan stress2 sangat pikir apsal aku blom tergerak nak kawen lagi. Banyak bende nak pikir kot. Bukan pasal majlis, tapi masa depan depan nanti. Sebab aku tanak antara aku atau dia stress pulak dengan keputusan yang dibuat atas desakan orang lain.

Haha.

Kalo korang google pasal long distance relationship, mesti macam2 cerita yang akan korang baca. Tak semua sweet macam cerita Ally Iskandar dengan wife dia Farah....

So, takyah la ye susah2 nak hint2 or kenen2 aku suruh kawen cepat2 or suruh lupakan dia dan cari yang dekat2. Its a big NO. Aku yakin dengan dia :')

No comments: