Monday, December 17, 2012

Hectic Weekend!!! *part 3*

Part 3 dah? Phehhh memang hectic weekend aku ni kan???

Pas balik dari jumpe bakal mak mentua, tibe la masenye pegi ke destinasi yang menjadi punca aku ke KL. Yeah, jadi pengapit untuk kenduri Hafiz & Hajar di KL. So, stay la ngan mak Hajar ngan adik dia kat Duta Hotel & Residence. Tempat ni sejenis apartment. So sekarang aku dah dapat gambaran simple untuk rumah sendiri nanti yang bakal di buat umah sewa.

Punya la susah jugak nak mencari sebab area2 tu cam sesak, pastu rasanya orang2 kaya je lalu2 situ... Yang takleh blah tu, sebab cari hotel tu la rasenye keta kesayangan aku tu comot cam kuar bendang. Sebabnya kitorang belasah je berenti tepi jalan sebab nak call hotel tu tanye jalan tanpe memikirkan bahu jalan tu lecak teruk akibat hujan.

Pastu alhamdulillah, sampai juga... Letak beg, park keta, kuar balik berjimba ke Danau Kota dengan sepupu, pukul 2 pagi baru balik apartment. Try baju pengapit, sambil camwhore utk Incik Jep dengan baju tu <3. Pastu tido sekejap, pukul 5.30 pagi terjaga sebab Hajar sms cakap rehearsal pospone pukul 2 petang lak.

Kellasss kauuuu siap ade rehearsal... Nama pun majlis tertutup kannn... Memang tak nyesal la aku turun KL dan tak pegi kenduri bebudak opis. Eh, pehal kne pegi kenduri dorg... Tak jemput secara personal, takdenye aku pegi... Alaa dorang pon okey je aku tak pegi...

Kenapa kenduri ni ade rehearsal?? Rupenye sebab nak set masa, nak briefing ape sebelum, selepas semua... Nak kena bagi flow nampak cantik sebab jemputan bukan calang2 semua... Dato, tan sri, menteri pon ada kalo tak silap.... Aku rileks je chill... Kebetulan pengapit lelaki pon chill jugak... Kali ni pengapit adelah Subky... Haritu Farhan :) 2-2 pon good looking. So aku leh wat kesimpulan bahawa kawan2 Hafiz semua good looking :)

Nak takut pe bende... Sebab majlis tu nanti spot pengantin... Bukan spot pengapit... Layan la gamba kat bawah ni yang aku amik dan sepupu2 aku... Hehe...

Majlis ni juge baru aku paham dengan bende yg aku tak berapa nak setuju dalam majlis lepas... Rupanya cam ganti2 laa... Sebab kita nak raikan orang yang datang :) so kire aku mintak maaf la pasal statement aku haritu :P

Anyway kenduri dorang kat MATRADE tu sangat best. Lauk2 best, nasi best, semua best! Abes kenduri, kitorang shot pegi Kuala Selangor! Jumpa Kak Syima ngan Flora....

Tau tak? Pukul 5 pagi baru sampai Puchong balik padahal esoknye tu kan plan nak kuar jejalan, pastu konon nak balik Penang pukul 4 petang hari Ahad... Nanti la sambung part 4 lak. Haha



No comments: