Monday, December 17, 2012

Hectic Weekend!!! *part 1*

Sejak hari khamis haritu... Sampai semalam pukul 2 pagi baru aku sampai umah kat Penang. Alhamdulillah semua selamat :)

Khamis haritu aku cuti... Nak abeskan cuti hujung taon la kononnye... So sebab haritu cuti, kebetulan kenduri Shahida kat Jitra Kedah, terus la pegi sana... Shahida ni roommate aku mase kat MRSM. 2 taon berturut jadi roommate dia. Segala peel aku ke apa dia layan dengan tabah. Maka rasa tak best lak kalo tak p kenduri dia... Maklum la sejak berkereta ni... Cakap je mana, ade bajet minyak ngan tol, insyaAllah sampai la aku ke sana :)

Sebelum bertolak pegi Kedah, beli sikit jeruk2 untuk bakal mak mentua. Hihi. Boley la kan janji ade... Padahal takut2 je pun nak jumpe bakal mak mentua ni sebab mase mula2 dulu tak banyak cakap sangat... Huhu... Cuak kot! Pastu terus bertolak pegi Jitra, Kedah...

Ingatkan sekejap la... Sekali kan, kuar pukul 1 petang, sampai tempat kenduri dekat pukul 3 lebih... Sesat kot. Biasa la Aslina dengan sesat jalan ni bak kata orang macam isi ngan kuku =..="

Best kenduri Shahida ni. Nasik best, bihun sup best, aiskrim best, semua2 la best! Makanan sedap2. Nasi kenduri yg berwarna warni ala pelangi (sebab aku tak kenal nama nasi ni) rasa cam nasi ayam! Sedap!!! Lauk2 dia pon best2. Aku tabg kenduri ni aku kira lauk2 je. Bende lain c decoration la pelamin semua aku kira last2... Hehe... Kire summary dia dalam gamba yang first tu la. Harus la kan muka aku kena ada dalam tetiap gamba. Haha...

Pastu kitorang kuar dari dewan kenduri tu dekat pukul 5 petang dah... Punya la haru kot nak kuar dari Kedah. Tetibe rasa Kedah ni besar gila sebab dalam sejam lebih aku tak nampak2 lagi sempadan negeri Penang sebab nak hala ke selatan nak pegi KL.

Bayangkan pakai baju kenduri bawak keta sport. Nampak cam ayu je baju kurung moden segala ngan shawl ala Najwa Latep... Tapi ha jangan cari pasal... Sebab kalo bleh nak sampai KL awal... Dalam perjalanan tu meriah la sembang aku ngan Atin. Kitorang berdua je, tapi meriah macam ada 10 org dalam keta. Aku agak nervous sebab drive sendiri pegi jejauh ni... Mana la biasa lagi... Naik moto penah la dari K.Selangor-Penang-K.Selangor...

Singgah kat RnR Sungai Perak. Kemain ramai pandang aku semacam sebab pakai baju kemain ayu, tapi kuar dari keta sport... Takde laki yg ikut lak tu... Brutal tak brutal pompuan ni... Haha... Singgah la rehatkan kaki kiri yg agak kejang sebab sejuk aircond pastu keta auto kan... Kaki kiri dok buat apa ja... Lepak ke tepi je la...

Makan minum lebih kurang, terus shot pegi KL... Tapi sebab malam, gelap dan aku agak silau, so laju tak lebih 100... Kire ok la kan, insyaAllah takkan kena AES la kot! Pumpang2 dalam keta siap karaoke sampai dekat ilang suara gara2 tanak bagi aku ngantuk, tgk GPS (waze app for iphone) sampai la kat umah mak anjang pade pukul 11.45malam... Tu pon agak hampeh la waze ni sebab dia bawak kitorang ke depan umah org India. Nasib baik tak turun bagi salam. Kalo tak lagi la malu.......

Sampai je terus salin baju, cuci muka, mesej ngan Incik Jep sikit, sebab nak tanye2 pasal restoran mak dier pastu terus aku pon pengsan sampai pagi.





No comments: