Sunday, December 30, 2012

Diari Platun

Blog ni last aku update adelah pade 23/12 haritu... Pastu senyap sunyi sampai la sekarang.

Padahal skang ni dah nak kene tido ni sebab esok keje... Last day keje utk tahun 2012. Pastu cuti, pastu rabu nanti dah kira sebagai keje di tahun baru. Haha.

Pehal tajuk diari platun?

Diari platun ni currently series yang aku boleh layan kat TV tetiap selasa. Sebab sesi ketenteraan dia lebih dari drama cintan-cintun.

Plus last week krismas adelah jatuh pade hari selasa maka citer tu takde pade malam tu. Pastu nanti new year pon jatuh pade hari selasa, maka mesti takde citer tu jugak nanti.

Hewhewhew... Aku adore gile dengan cerita tu sebenarnya...

Rindu gilaks dengan kehidupan zaman kadet yang pade masa kena hell semua2 tu masing2 down je... Tapi bila dah abes fasa camtu, bila sembang2 balik mesti masing2 tergelak2 balik teringat bende bodo2 yang sendiri dah buat semata2 sebab nak selamatkan diri dengan TEAM dari asik la kena denda :)

How sweet it was those days...

Bangun pagi dah kene standby-bed... Pastu baris pagi, check pakaian, pastu kawad or kelas hutan, pastu lunch, pastu lari balik pegi kelas hutan, or ethics, pastu tea time, pastu senaman petang or kelas renang or latihan tempur tanpa senjata, pastu dinner, pastu baris malam serah diri untuk "sesi ketahanan minda" dengan senior. Kira macam "happy hour" sampai pagi.

Tu la rutin 3 bulan pertama yang orang panggil fasa induksi. Masa tu blom start blaja/kuliah ikut course lagi... Dengan takleh outing, 7 hari seminggu takde cuti except ko sakit tahap nak meninggal. Haha. Takde la tahap nak meninggal, tapi boleh tahan laaaaaaa...

Sebab tu la berat aku masa tu dari 69kg, abes je fasa induksi tu berat aku jadi 48kg. Ha kau, memang lepas tu aku memang tak percaya la dengan produk pelansingan badan yang bersepah2 kat fesbuk tu...

So bile layan cerita tu balik, aku memang senyum sorang2 laaa... Teringat kot segala apa yg dorang lalui dalam citer tu memang semua benda tu aku penah lalui masa first year sebagai seorang kadet. Tapi first year je lah. The rest is history :)

Hehe... Tak caya aku penah jadi tentera? Meh jumpa aku tengok IC aku still kat blakang tu ada number tentera aku. Or bleh je korang nak check ngan kementah. Ade je rekod.

Gambar? Ade la dengan budak2 skot aku... Cube cari kat tag selongkar album ke mana... Aku malas nak cari. Heh.

Okey la nak tidur sudah... Malam ni takde orang nak dodoikan aku sebab internet aku da abes quota... :(

Buruk betul suara Incik Jep bila dah abes quota internet. Suara dia jadi ala2 optimus prime. Takpe lah. Memang da ngantuk pon :)

Hehe slamat malam semua.

No comments: