Friday, September 14, 2012

Permanent

Aku nk cerita ni sejak Selasa aritu lagi dah... Takpe lah cerita je pada hari Jumaat yang mulia ni :-)

Rasenye makan 2 minggu jugak la "sesi renew contract" budak2 TeSSDE dalam opis ni... Sebab nama aku pon dipanggil hari Selasa aritu je... Tu pon mase aku kalut nk p toilet... Gelabah kan time tu la nk pegi toilet bagai...

Aku nervous sebenarnya sebab supervisor aku cakap kalo ade sesape tanye perihal contract aku akan sign nanti, jangan cerita sangat... Masalahnyeeee... Ade ke orang nak amik tau?? Haha... Kan orang tak suke sangat aku kat situ... Tapi... Ade aku kesah??? Sebab strict aku tetap strict macam dulu. Salah tetap salah. Tak suka is tak suka. Lantak la kau boleh terima ke tak. And I am PERFECTIONIST.

Dah la HR panggil lepas supervisor cakap cemtu... Lagi la cuak... Kot laa ape jadik kan... Pastu aku pikir pasal cuti ni ha... Dah plan dah nak apply awal2 untuk November nanti kalo la kata contract tukar jadi associate. Gaji hari tu... Kalo cuti, maknanya cuti tanpa gaji... November kan plan nak berjimba dengan Kak Syima eh Zatul lagi... Hehe...

Dengan rupe blank gile aku masuk bilik Miss HR tu... Aku baca surat tu dengan takde perasaan... Bajet associate dah la ni... Tau baca kosong camne? Pesen sekali pandang je... Sambil dia explain gaji aku jadi camni2, contract sama macam sebelum ni... Eh? Sama macam sebelum ni? Tetiba aku terkesima jap dengan perkataan "from E1 to E2"...

Baru aku cam sedar balik... Ada bila tah aku baca E2 permanent... Takkan E2 dah ubah jadi extendable contract kot... So dia macam tau2 je aku nak tanya apa, dia confirm kat aku yg tu permanent...

Wuaaahhh... Hepi gila aku... Memang aim permanent pun sebab Labour Act cover pekerja permanent dalam Malaysia ni... Haha... Suka makcik... Hepi dan bersyukur sangat :-)

Tapi tu la kan... Sebab aku macam malas je nak tunggu Incik Jep balik keje kat Malaysia lagi 2 tahun... So, aku tanya la kalo nak berenti, kene buat apa... Dia bagitau kena bagi notis sebulan sebelum berenti... Dia tanya kenapa nak berenti, dapat keje lain ke??? Dengan confident nya aku cakap nak kawen, tunang aku skang keje kat UK. Tunang la sangat... Tanak bertunang pon kitorang ni nnt :)

Sambil gelak2 dia cakap, takpayah berenti la. Company ni kan deal dengan company international... Nanti dia propose cari project kat UK pulak maka boleh la nak hantar aku ke sana...

Pasal US pun ade dier inform juge, dorang request macam sorang je ke sana... Maka, patut dia hantar IT person je ke sana. Takpe. Aku tak kisah pun... Dapat berita sambung sebangai permanent staff pun dah cukup buat aku rasa bahagia. Alhamdulillah.

Kalau lah yang benci bagai nak rak siap block aku kat fb ni tahu kan, mesti bertambah2 sakit jiwa kan nak hadap aku nanti... Hehe...

**update: gambar offer letter :-)

No comments: