Saturday, June 9, 2012

Kirim Salam

Apa jadi kalo orang (kata la si A) mintak kita kirim salam kat orang lain (yang ni si B), tapi kita tak buat pon? Tak sampaikan la maksudnya... Macam dah 3-4 kali A suruh, tapi dalam 3-4 kali tu, cuma sekali je kite sampaikan kat B. Itu pon sebenarnya tak sure lak si B yang kite sampaikan salam tu dengar ke tidak. Kira macam main2 je la cakap pun...

Salah ke tak eh? Ke camne? Ade sesape ade idea?

Dah la kirim salam, sekejap kirim salam sayang lah ape bagai... Nak sebut pun geli. 4-5 kali kena susun ayat la apa... Takut orang salah paham. Sudahnya main cakap camtu je tanpe peduli orang tu dengar ke tak kita cakap apa...

Ermm... Camni... Rajin jugak la En. Jep itu suruh kirim salam kat Angah... Motip nak amek berkat la hagaknye... Tapi suruh aku... HAHAHAHA... AKUU??? Susah sebenarnya aku nak cakap ade orang kirim salam kat abang aku tu kalo dia tak kenal pengirim salam tu siapa... Kalo kawan2 sekampung dulu tu lain laa... Memang kenal2 pun semua... Aku je selalu lupa nama :P 

Ini apa benda aku nak explain? Bakal adik ipar?? Penah la aku cakap sebelum2 ni bakal adik ipar dia kirim salam. Tapi biasa je dia buat tak tahu atau pandang aku balik dengan muka tak percaya. Sebab aku tau dia sendiri mungkin berasa pelik... Bilanye masa aku ade peluang berboifren la segala?? Weekend lepak rumah... Membe ajak kuar, kalo dah bosan gampang baru kuar... Tu pon sampai dah nak pakai kasut kat depan pintu pon tak abes pikir sebab sayang gile nak abeskan mase kat luar bersosial ngan kengkawan sambil meninggalkan katil, bantal, tilam dan garfield2 kesayangan... Ohhh....

Sebenarnya sampai harini pun aku tak percaya relationship kitorang sejauh mana... Walaupun dia da cakap camtu dalam entry haritu... Tapi aku still, macam... Hmm... Entah... Aku pun tatau aku nak apa sebenarnya, ape yang perlu dier buktikan sampai aku percaya... Lempang aku bertubi2 misalnye? Eh tak2. Tunggu dier balik Malaysia je la kot untuk pembuktian yang tahap betul2 serius. Seperti... Macam orang lain buat lah. Antar rombongan ke hape... (Tolong lah percaya)

Tapi satu hal plak aku serabut. Camne aku nak cakap ngan Angah ke sape kalo dier ngan kuarge dier betul2 nak bertandang plak kan? Kalo ade arwah mak dulu takde lah aku nak segan ke hape... Main sound je... Tak pon memang aku ngan arwah suka-suki bercerita... Ini aku nak cakap ngan akak ipar aku? HUH, TIDAK LAH KANNN... Tah bila tahun aku rapat ngan minah tu kan... Sendiri mau ingat la apsal aku tak rapat... Sampai bile2 pon tidaklah rasenye... Nak sembang sesaje? Sorry lahhh... Aku buat2 peramah pun orang tak layan serupa cam aku cakap ngan dinding... Baik takyah!!

Memang masalah betul aku ni bab2 relationship la hape camni... Aku yang suka diam2kan sebetulnye... Kdg2 kalo buat ala2 sound sebijik jugak cam dalam entry tu, cukup satu soklan, satu jawapan. Lepas tu aku berlagak cam takde apape dan macam bende2 camtu tak pernah terjadi.

Ape pun, selalunya dalam skype, aku agak hargailah ape yang dier cuba bualkan tiap kali kitorang online (macam sekarang ni selalu la plak kan skype2 nih... Dalam seminggu sampai 3-4 kali jugak skype pun) nampak la jugak cara macam cube nak jadik boifren yang baik dengan hari2 bertanyekan aku apekah hari2 yang aku lalui untuk haritu... Walaupun jawapan dia dah jangka aku akan jawap harini biase je bla bla bla bosan bla bla bla... 

Aku ngaku laaa aku bukan la orang yang best kalo nak ajak berbual tahap HARI2... Since arwah takde. Aku jadi awkward nak share dengan orang ape bende aku buat tiap2 hari. Padahal dulu masa kecik2 sampai la sebelum aku masuk asrama form 4-5, hari2 memang ade je bende aku nak cerita kat arwah, pasal cikgu aku, pasal homework, pasal membe jatuh parit la, kelas bising tak tentu hala bila cikgu tak masuk la, kene rotan ngan cikgu, kene jalan itik keliling padang... Semua aku cerita. Sikit pun tak tinggal.

Sekarang, sebelum dier act camni punya caring sanggup dengar aku citer ape pon walaupun sebenarnye tak berilmiah langsung la hape, aku memang jarang share dengan sesape pasal hari2 yang aku lalui... Except mase duduk ngan Kak Syima, ade la jugak citer2... Tu pun time dier ade kat umah je... Kalo tak, aku main cerita2 ngan Flora je la... Dier pon pandai gak layan aku sembang dari akak ipar aku tu hah...

Aku risau gile dier yang bosan ngan aku... Sebab memang fact aku ni agak membosankan... Aku tak suka sangat ape yg orang lain suka... Tapi kalo bab keje, memang boleh la nak harap sket kat aku kan... Bab life... Hurmmm... Kene pikir banyak kali... Entah ape jenis punya awkward feeling yang merasuk dalam diri aku pon tatau laa...

Ikut flow je lah. Dah la bila masanya dier nak balik Malaysia pon aku tatau... Sebab nampak gayenye berapa interview da dier bakal attend untuk keje sana... Siap cakap ngan aku memang kalo bleh nak keje sana, dan saving 500 Pound sebulan... Sana gaji per year lebih kurang cam kat sini, tapi kalo convert matawang sini, kayo makcik... Huhuhh...

Berbalik pade tajuk kat atas tu... Salah ke tidak kalo kite tak sampaikan salam orang kat orang lain ni??? Selalunye salam je lah yg dikirim... Cuma semenjak-dua menjak ni siap ngan pakej salam sayang la hape... Adeihhh kembang tekak aku lahhhhh!!! Help help...