Monday, May 14, 2012

Hari Ibu?

Gamba ni wujud kat fesbuk haritu bukan sempena Hari Ibu pon... Hari2 pon aku ingat kat arwah, hari ibu pebendanya... Upload pasal jeles tengok orang lain upload gambar dengan ibu masing2... Aku cuma ada gamba ni je yang semenggah dan nampak mesra... Gamba lain bukan takde, tapi ade je orang lain menyelit dalam gamba antara aku ngan mama... Kalo ade yang kami berdua pon, gamba tak elok... kodak tu jadi macam mana ka... bila cuci, nampak gambar bertindih... Al-maklum la zaman-zaman ni mana wujud DSLR ke kamera henpon ke apa lagi kan... Semua pakai kodak jaa... Siap tak sure mana satu dah guna, mana satu baru beli... Bila pi cuci, gambar bertindih, baru la pakat nak mengamuk tengok gambar tah ape je jadinya...

Gamba ni antara gamba yg aku tak expect orang like sampai 19 orang kat fesbuk... Termasuk buah hati pengarang jantung pon jadik org ke-19 like gamba nih... Hahaa... Actually gamba ni aku free hair... Edit sket bagi nampak pakai tudung... Tu pon still comot-momot lagi... Gamba ni mase aku form 4 rasenye... Dalam aku dok renung gamba ni sebab rindu banget kat arwah, tetibe aku terpandang gelang kat tangan aku tu...

Gelang tu da hilang... Ade laa barang kemas milik aku yang hilang... Tatau mane pegi... Cuma rantai je tinggal kat aku skang... Nasib baik ade... Kalo hilang gak, menangis aku... Dah la semua barang kemas aku punya memang limited edition... Takde design tu dah kat mane2 kedai... Yang gelang macam aku pakai dalam gambar tu, mungkin laa ade lagi jual kat kedai emas... Tapi dah tak sama sebab 5-5 syiling kat gelang tu syiling special edition jugak arwah beli kat Mekah... Satu set ade 5 bijik... Huwaa...

Tetibe cam nyesal lak tak amik peduli sangat pasal barang kemas hak milik aku dulu... Bila pikir2 balik... Memang semua yang aku ade, arwah susah2 cari untuk buat limited edition, untuk aku sorang je... Tak sama ngan orang lain... Macam rantai aku sekarang ni... Kau ade jumpe rantai yang bila kau perhati dia punya "karangan" tu bukan gelung2 atau bentuk biasa mcm padi ke apa yg kau tengok kat kedai emas lain... Tapi bentuk ikan2... Haa... Lain kan? Tanak attach gamba sini, nanti ade lak antar kedai tiru... Tak best. Haha...

Rantai ngan loket arwah tengah pakai bentuk macam medal tu pon aku tak jumpe... Iskk... Mane la pegi yeh...Tanye abang ngan akak ipar aku, dorang ade simpan ape je... Tak related dengan aku langsung... Hurmm...

Tapiii... Comel kan aku dalam gamba tuh? Heheheheee :P

No comments: