Monday, May 28, 2012

Dulu Mengharap, Tapi Skang....

Menaip lagi aku tetengah malam ni... Satu hal lak walaupon dah Isnin, tapi mata tanak tutup lagi... Tu lahh... Iye2 sangat berjanji semalam... Sekali amik kauuu... Dier ade hal lak kene jumpe manager dier sebab ade show Rabu nanti...

Semalam lak mentang2 la pagi tu Ahad kan takyah pegi keje, aku boleh belasah bergayut tepon dari pukul 1 pagi lebih sikit (waktu Malaysia) sampai dekat pukul 3.30 pagi... Ntah apape citer kuar...

Termasuk la aku blur2 dengar dia cakap KOREA... Waaaaa... Jeles okeyyy...

Fluent.

Citer kat cousin aku yang semangat nak mendalami bahasa Korea ni nanti confirm dia pon jeles lebih2 lahh...

Eh. Post ni sebenarnya nak citer bende lain...

Aku sebenarnye selama ni, memang la crush secara diam2 kat dier nih... Tapi tu laa, citer lama... Sebab dulu selalu sangat kena dump sebab pompuan lain, dan aku sendiri pon macam layan tak layan je kata couple2 nih... Nak dating tu macam jauh sekali laa... Call hari2 pon takde makna sebab gila apa call setiap sejam... Dengan SMS lagi, dengan peluang delete semua no fon ngan SMS aku kat membe2 masa aku terdesak sangat nak contact semua... So, aku tak berapa nak yakin sangat bila macam aku nak serius dengan spesis berlawanan jantina nih... Ntah, banyak sangat benda tak masuk akal jadi kat aku dikala dalam cubaan nak ikut jejak remaja2 lain masa tu iaitu couple... So aku pilih ignore je la... Konon hati dah berabis jadik #foreveralone laa kan...

Memandangkan pada 14/12/11 haritu da siap kantoi la hape semua yang sejak sebelum ni, selama ni aku minat gile ngan dier... So, aku rasa macam... Eh, teruskan je la no matter what... Sambil dalam hati tuh, iye ke dier ni serius ke nak sedapkan hati aku je? Sebab layan je ape aku merepek, aku call kekadang... Yep, sejak tu aku selalu buat keje gila call UK. Haha... Call dier kat Newcastle Upon Tyne. Keje gila kan? Bukan calang2 seminit dua call... Selalu merepek-repek melalut, bergosip, mengumpat sedas-dua (eh?) dan juge cerita aktiviti2 merepek2 haritu... Mau makan sejam setengah jugak... Paling sekejap pon setengah jam... Boleh kan dia layan aku merepek... Sampai kat fesbuk letak status bajet in relationship ngan dia... Siap yg family tree ke hapa tu, slambe badak je aku tukar dari brother jadi partner. Sudahnye dier pon tukar bende yg same gak... HAHAHA...

Actually dulu aku suka dier sebab dier blaja jejauh, orang blaja jejauh ni kan semua pandai2 belaka. Pastu menyanyi lak. Sikit femes. So, aku macam... Wahhh... Abang angkat aku suke nyanyi2, retis tu beb, kau hado?? Haa... Camtu laa feeling2 minat dulu... Retis kot kan... Lain2 advantage minat sebab dia comel tu lain citer ah... Memang kacak bergaya pon... So, ape pon mampu minat dari jauh je lahhh... Aku plak kan comot2 je dulu... Sekarang pon sempoi lebih kurang je...

Aku tatau la camne aku sesaje suke suki test2 la hape kadang2 ade status dulu tuh, konon aku letak bajet jiwang gile la kan, selit ah nama dia sekali... Tup2 kau slambe je dier sibuk2 lawan komen dengan si Apple Azhari yang bajet seperti mak2 aku la kirenye... Sebabnye si "mommy" lah sangat tu suke suki nak letak hantaran RM35k... Aku pon pitam membacenye... Sorry takde nak letak gamba sebab aku taip dari laptop aku ni tatau pe masalahnye takleh nak bukak fesbuk utk letak screenshot cenggini.

Btw, walaupon begitu, ntah apehal aku still rase dier ni saje kot nak bagi aku hepi2... Ye lahhh... Sape laaaa aku nih kan... Bukan cun pon... Biasa2 je...

Sampai la Khamis lepas.

Aku sebenarnye macam jeles jugak tengok kad kawen bergantung2 kat board opis, tambah lak dengan ada 2-3 orang cuti bertunang la hape... Kemain tau budak2 ni kadang2... Cuti bertunang ngalahkan cuti kawen... Pe bendelahh... Baik save cuti pastu convert je pegi duit... Muahahahaa... Nampak sangat aku kemaruk sket ngan duit ni coz dalam proses nak kumpul duit untuk membeli kereta idaman *telan air liur*

Walaupun Penang ni jem macam nak arwah.

Khamis lepas, aku macam bosan2 gile... Saje on fesbuk, bukak msg jap. Aku taip;
"Jom tunang. Jeles tgk opismate kebanyakkan da tunang/get married"
Sent.
Haaa... Kemain kau... Berani mati tak mesej aku??

Pastu rase menyesal.

Mana la tau kot2 kene reject depan2 kan... Dah la mase tuh kemain meriah lagi budak2 dalam friendlist aku share quote Ustaz Azhar Idrus tuh... Alaa... Yang ape tuh, kalo berkenan, inbox je... Aku bukan bace sangat pon... Tapi sebab ntah... Sesaje kan... Pereng ngan keje kot, respect dengan diri sendiri boleh antar mesej camtu...

Pastu leh kata tetiap 3 jam skali check kot2 msg tu dier dah tengok. Sebab application dalam phone aku leh lak detect bila orang yg kite antar msg tu tengok msg kite...

Sampai ke sudah macam tak check je kekdahnye.

So, Ahad tu memandangkan aku bosan2 takleh tido sebab sebelum tu dah sakit perut, pastu rasa terganggu sket walaupon sakit perut tu dah sikit lega, saje la call2 macam selalu... Pastu dier cakap dier kat library, pas balik dia call aku balik...

Dalam 1 lebih waktu sini, kuar la number pelik yang aku cam sangat kalo call dari skype ke application ape ntah kuar camtu... So sembang2 ah... Sambil sembang, sambil bukak fesbuk... Semua benda dia stalk kat fesbuk aku... Gambar, status, tapi biasa la... Komen semua off record dalam phone je... Takde dier nak komen sangat gambar ke status ke hape... Supaya aku rase macam dia tak peduli sangat page aku... Padahal asal bukak fesbuk dia cakap page aku antara jadi tumpuan... Nak plak sejak aku letak header gambar yang tudung hijau tuh... Kalo bukak fesbuk, memang kena tengok. Baru rasa hepi.

Aku macam, ha? Biar betul. Hahaha...

Page abang aku pon dia stalk jugak. Bukan main lagi tanya macam2 pasal abang aku...

Berbalik pade mesej yang aku hantar khamis lepas tu.

Dia baca...

Dia cakap ok je... Tapi tunggu dia balik Malaysia dulu... Sebab dier belom introduce aku dekat mak ayah kandung dengan mak angkat dier... Tu antara bende yang dier nak buat bile balik sini nanti.

Dan tak pasal2 aku jadi...

Err...

Camne nih... Cuak gile dah tetibe tak pasal2 nih...

Siap harap...

Balik lambat lagi pon takpe...Takde masalah pon... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~!!!

End of May nih dier abes semua bende, skang tunggu result, sebab tu banyak betul masa lapang nak berborak ngan aku... Even hari2 pon takde hal... Yang ade halnye aku sebab hari2 biasa keje...

Kalo betul dier lepas semua, bulan July dia convo. Aku dulu ni tunggu dier balik sebab aku malas nak antar adiah... Tunggu balik sini leh celebrate besday sesama... Aku kan 7 July, dia 10 July... Tak jauh pon besday... Tapi bila dier dah cakap camtu...

Aku jadi macam... Err... Lambat lagi balik pon takpe kot...

Aku jadi takut dan tak ready laaa... Tak ready waklu la kan... Umo masing2 dah berapa dahhh... Huhu...