Tuesday, September 13, 2011

Masalah.

Semorang pon ade masalah. Tak kire la masalah mende pon asal memeningkan kepala je tu consider masalah la kan... Mana ada masalah buat hati senang... Kalo sapa penah ada masalah tapi buat hati senang tu, ok bleh geng ngan aku. Meh sep sket. *high five*

Haha. Tu lah situasi aku skang.

Ada masalah, tapi masalah yang menyebabkan hati sikit lega.

Sebab ape eh??

Pasal... Erm... Bende paling pantang aku sebut. Pegi link sini kalo nak tau.

Haritu... Aku ni cepat panik sikit... Tambah plak budak-budak opis kemain sibuk lagi plan cuti beramai-ramai... Ye lah kan ade event penting dalam hidop... Aku plak da ala-ala panas hati dah dengar bende-bende camni... Tapi standard la kan orang baru grad, memang camtu pon perangai... Aku je keras sikit buat tak layan...

Sebab aku join program government wat tu kan... Tak mau-mau la aku panik sebab takut orang cakap aku tipu, padahal blom abes lagi. The truth is aku memang da abes da... Cuma ada la makhluk yang saje buat palat bagi 1001 alasan tanak bagi aku lepas. Aku pun tak sure kenapa.

Paling aku panas hati terbakar jiwa raga adalah masa dekat-dekat nak raya tu hari. Ada la budak nih ske menyemak dalam geng aku (phergh, geng la sangat kan) sebab dia tau masuk group sama ngan aku dah takyah risau mende... Semua keje gerenti setel. Hebat tak hebat blakang kira, tapi hasil memang mantap. Budak ni mesej aku... Dah la awal-awal kantoi aku memang dah delete no fon dia dari list aku... Tah apsal aku memang panas hati dengan dia sebab dia baik dengan budak-budak berlagak yang aku tak suka tuh... Siap jadik abang angkat dorang lah konon-kononnye...

Sebenarnya payah aku nak benci orang, tapi budak-budak tu start cari pasal dengan aku... Memang sampai harini la aku takkan suka nak berkawan ngan dorang... Lantak ah nak cakap perangai aku cam bebudak skolah rendah ke hape, janji hati tak sakit.

Ok berbalik pade mamat tadi... Dier sesaje la mesej aku konon da lama tak jumpe kan, nak jumpe ah time konvo nanti... Nasib baik ah dalam mesej je... Kalo depan-depan dah kene sound direct kot ngan aku... Celah mana aku nak konvo tesis pon tarak markah lagi... Tak lepas-lepas.... Sebab nak jaga tatasusila kan, aku jawap ah aku tak konvo kot taon nih... Pasal masalah tu tak setel...

Sekaliii... Ambikkkkkk... Dia bukak citer project dia pon bukan bergerak pon, tapi sebab supervisor dia adalah pompuan saiko tuh, so elok je dier dapat B+. Aku dah terbakar da hati dengar pengakuan dier. Adalah 78% pahala puasa aku haritu terbang sebab hati tengah panas... Aku ni sampai dekat RM2000 duit abes ke bende menyusahkan idup tu haram singget pon takley claim, siap extra laptop jahanam lagi... Lebih dari RM2k jugak kalo kira kos laptop jahanam sekali... Mamat tuh? Project hantar kedai, report pon consider nipis. Yang aku report setebal-tebal alam boleh plak pompuan saiko tu cakap result meragukan... Nasib baik la duit ptptn. Kalo duit aku sendiri memang aku straight pegi bakar je campus aku tu tanpe banyak soal.

Aku penah mintak abang aku call supervisor aku sebab aku takleh call sesape secara formal pasal gatal sangat buat private number yang sudahnya kalo aku call orang time office hour, sapa pon takkan jawap call aku. Semua ingat bank cari. Abang aku cakap, supervisor aku bagitau dia panel penilai tanak lepaskan. Weyyyy... Panel penilai tu 25% je pon dari markah penuh... 60% dari supervisor kot... 10% jumpa supervisor... Cuma 5% je presentation... Yang korang nak menyusahkan idup aku suruh pegi present sampai lebih pat-lima kali tu buat apa dowwww... Ingat campus aku tu dengan umah aku sama jarak macam USM pegi umah aku ke???

Nak aku fail, tukar tajuk kan senang inform awal-awal... Ini tidak... Bila aku nak jumpa, siap buat appointment semua, bila time aku sampai campus, time tu la jugak kan tiba-tiba ada meeting tergempar la, emergency leave la padahal masa aku nak bertolak dari umah sewa pegi campus tu bukan main lagi cakap ada dalam opis. Bila aku tanak jumpa bersepah pulak muka dia melepak kat cafe macam takde keje dah nak dibuat.

Solution dia, sebab aku nak clarify betul-betul tanak orang cakap aku lari dari university, aku tanya la HR aku pastu citer semua apa terjadi kat aku... Apsal palat sangat ade lecturer camtu, pasal konvo semua... Then rupanya HR tu tak kisah pon... Once aku dah sign dengan dorang, dorang consider aku undergrad yang da setel pengajian, tapi kalo ada apape lagi belum selesai, aku boleh carry on apply apape yang patut kalo nak untuk sure aku betul-betul tamat pengajian. Phuh. Selesai satu hal.

So, aku just mintak kejesama dorang buat surat je. Konvo tak konvo pegi mampos. Ada aku kisah pasal konvo nih?? Aku nak konvo dengan kawan-kawan baik je. Biar la budak-budak tu konvo tahun ni. Macam la aku nak sangat konvo dengan dorang... Bikin panas hati jeeee...

At least ada la jugak masalah yang menyenangkan hati aku lepas dah citer dengan orang yang sepatutnye. Gile takut woo aku kalo orang sangka aku tipu ke lari ke apa ni... Dah la payah nak dapat kerja dengan status tak pasti macam ni... Syukur sesangat aku dengan keje sekarang ni... Asalkan tak menyusahkan orang dan bleh pegang duit sendiri tu pon dah cukup bagi aku... Janji aku tak memilih keje... Lagipun aku bukan ah dalam golongan best student ke hape... Agak-agak boleh score pon ikut nasib je... Nak letak aku dalam kategori student nakal, bermasalah... Hmmm... Tu lagi ok kot...

Abes je aku consult problem aku dekat HR kan... Rasa macam 75% beban di kepala terbang begitu saje...

No comments: