Tuesday, September 20, 2011

Charlie

Ini bukan pasal "Charlie bit my finger" tu. Charlie tu comel. Lain.

Aku sejak-sejak keje nih banyak bergaul ngan orang-orang utara yang tinggal sebelah Seberang Perai sebab orang sana banyak keje kat company aku... So sikit sebanyak terlekat la loghat utara yang pure punye kat aku. Bukan setakat loghat utara je... Macam-macam bende la aku blaja dari dorang nih.

Contohnya pasal CHARLIE.

Aku ni nama je penah duduk kampung. Tapi serangga yang aku kenal cuma nyamuk tiruk, nyamuk aedes belalang dengan mentadak je. Lain-lain fail. Kumbang pon bagi aku semua pon kumbang kecuali kumbang busuk tu dia special sebab aku pernah muntah teruk sebab bau dia memang macam jahanam.

Tapi ni Charlie nih. Nama kemain nak omputeh je...

Aku mula-mula musyikil jugak menatang ape Charlie nih... Siap gigih lagi google... Rupenye camni je rupa dia... Tapi jangan memain menatang ni orang cakap bisa...


Kat tempat korang panggil menatang ni apa??

Maklumat lanjut pasal serangga ni bleh pegi sini. Aku malas nak citer panjang-panjang. Cukup la dah berkenalan dengan rupa beliau yang penuh dengan kaler feveret itu. Kredit to:



Baca lah korang kalo rajin. Malas pulak aku nak taip lebih-lebih... Aku google web ngan image "Serangga Charlie" kuar 3-3 site nih. Bleh tahan seram baca pasal serangga nih. Bleh bawak maut.

Next time sape2 rase nak bunuh diri tapi takut nak gantung diri, kelar tangan atau minum racun, boleh la try duduk kat tempat-tempat yang banyak semak-samun tapi cerah terang benderang... Tak pon seru-seru je Charlie nih... Sampai la kot beliau... Nasib baik la aku ni memang spesis suka kegelapan...

3 comments:

emilyrockz said...

menatang ni kat senjojes dulu kami panggil "tonggek"..
hahha...kalo kena kat hujung blakang dia tu..mesti nnt nanah2..

Aslina said...

::emilyrockz::
laaa... ni ke tonggek... tonggek penah la dengar... tapi tak penah tengok pasal tak penah kena... okeyyy... kemain kan dekat belah seberang semua panggil charlie... ishhh...

syim said...

ala... baru tewrbaca entri ni.

bulan lepas ada lah rasa nak bunuh diri... kalau jumpa serangga ni aritu mmg dah mati dah ai ni... hihi