Thursday, August 4, 2011

Stalker Part 3...

Selain "Pathetic vs. Annoying" dulu tu...

Ada lagi citer best pasal ex aku dan fesbuk. Eh nak citer pasal skandal pon apa ada hal kan... Hahahaaa...

Baru-baru ni aku ade dapat request dari ex aku yang aku rasa satu ketika dulu aku da nyaris-nyaris da nak introduce dekat semua makhluk dalam umah aku. Tapi tu la masalahnye aku ni... Masa dulu tu ngan busy tak ketahuan hala dengan blaja (sebenarnye tido je lebih). Mana dengan emo-emo dengan bas (masa tu blom ade moto) dengan teksi laa, dengan assignment laa, dengan groupmates berlagak bagos laa... Macam-macam... So, memang aku tangguh je la kejenye sesi suai kenal dengan family aku.

Sebenarnye memang malas pon aku nak hangkut dier balik sekali ke Penang. Kang nak campak dier ke mana kann... Aku pon jenis malas nak pikir banyak-banyak... Sebok sangat nak suruh aku bawak mengalahkan pompuan tu kenapa... Ending dia sampai sudah laa aku takkan introduce. Cuba kalo pesen berani mati tiba-tiba muncul depan umah aku ke... Touching la jugak kan... Aku pon skang pesen sikit-sikit rajin je nak check-in kat 4Square tu. Kan da mudah nak cari umah aku... Haha...

So, nak dijadikan citer, dier pon fedap kot terasa macam aku tak bape nak serius, so, dia buat-buat drama sedih la masa tu cakap mak dier nak kawenkan dier ngan sepupu la kekdahnye sebab aku pon ala-ala tarik tali. Ajak jumpe, kadang-kadang ok, kadang-kadang malas... Aku okeh je clash ni... Paling kuat pon meroyan laa dalam 2-3 hari... Kena hari lepas tu ada test ke apa, confirm lupa terus dah pe jadi... Taaapiiii.... Dalam hati punyaaa laaa hepi sebab satu beban dah lari.

Kalo tak, selain assignment, kepala aku asik serabut pikir kalo masa tu aku jadik aa kan kawen ngan dia, 1001 benda aku kena korbankan. Termasuk degree aku. Tak ke sedih kauuuu... Penat-penat buat hutang dengan PTPTN, pastu takyah keje. Manyak hensem. Abes sape nak bayar balik bulan-bulan. Kalo dier pesen millionaire takpe la jugak. Terus aku suh bayar cash RM81k kat PTPTN tu. Ini dating pon kadang-kadang boleh slambe suh aku topap minyak moto. Alasan, sebab aku pon tumpang naik... Pe kes aku nak berharap dia bayarkan PTPTN aku tu...

Haha... Korang jangan nak gelakkan aku plak knape awal-awal aku tak sengaja pilih dier at first place. Aku pon malas nak citer plus aku bukan caye sangat ngan black magic ni. Bende lama dah kan... Tapi yang aku tau salah-satunye yang baek pasal beliau ni adalah beliau merupakan antara manusia yang cukup senang nak mintak tolong. Cakap je kau stranded kat mana, jauh dekat slambe je datang ala-ala penyelamat dunia. Tapi duit minyak kene la cover nanti.

Berbalik pade request beliau... Aku mati-mati la kan ingatkan da kawen ke ape sebab masa clash ngan aku dulu kemain beriya lagi cakap kena ikut kehendak kuarga la apa semua... Lagipun aku pon jenis tak dengar sangat cakap dia... Suruh kurus, aku tanak kurus... Pehal plak nak suruh aku kurus-kurus kalo aku suh dier berenti merokok pon dier tanak... Kalo aku dah lawa sebab kurus kang confirm la mati idup balik aku jadi lupa daratan. Ye lah, sempoi-sempoi aku pon kalo orang puji cantik, lawa, memang tak sedar diri sikit jadinye walaupon pujian yang dilemparkan sangat ah ada udang sebalik mee atau tanda perli-perli, tapi aku tetap buat-buat tak paham...

TAPIIII...

Setelah aku stalk abes profile beliau...

Ketahuilah bahawasanya yang add aku guna akaun dia tu bukan diri dia sendiriii...

Tau sapa?

Tunang dia.

Aku macam...

Pherghhh... Pherghhh... Sapa cari sapa ni... Aku pas abes ngan mamat itu, pe bende pon aku elak... Call, email, SMS, name it. Semua aku ignore. No fon pon sampai aku rasa dia trap aku dengan no fon orang lain baru aku balas. Ada la rugi 30 sen. 2 SMS je. Pastu lantak kau la teros idup aku aman damai selama... Hmm... Ada laa dalam 2 tahun lebih kot. Lepas tu skandal biasa-biasa tu ade ah sikit-sikit... Mana meriah hidup tanpe skandal... Padahal skandal la sangat kan... Kawan rapat je ponnnn...

Skang ni kire camne ni? Adakah aku penah buat salah sampai tunang dier gune akaun fesbuk dia nak add aku? Sebab mamat ni dari yang aku kenal, mana la nak layan sangat mende-mende macam ni semua... Tapi tatau laa kan kalo dah berubah... Da arr dalam wall dier aku detect 2 jenis style tulis. Satu elok sikit which is I have an idea that was his fiancee... Satu lagi penuh typo dan kita pon tak boleh nak hadam apa yang dia nak bagitau. Which is clearly la dia punya style. Dari dulu lagi. SMS dia dulu-dulu pon 10 dia hantar, 2 je aku paham. Entah camne la aku boleh terjebak ngan dia. *Tepuk dahi sendiri*

Dorang kawen hujung tahun ni. Bulan doblas kot kalo tak silap. Atas hasil usaha aku stalker. Sila tepuk sikit.

Paling aku rage skali sebenarnya adalahhh...

Dulu kemain lagi kan suruh aku kurus la semua... So, aku ingatkan awek baru a.k.a tunang dier confirm ah stok-stok Lisa Surihani ke, paling tak pon Liyana Jasmay kannn... Sekaliii... Nan hado pun...

Aku bukan against orang gemuk. In fact, kecik-kecik aku ni pon kalo nak sangat kira berat ikut BMI tu, confirm berat aku kat tempat OBESE. Muahahahahahaaa... Kalo tengok sini confirm korang tak caye aku obese kan? Tapi itulah hakikatnye. Muahahahahaha...

Nah gambar dorang untuk tatapan semua. Alaaa... Macam la korang kenal sape kan bila aku dah letak gambar begini... Gambar camni jugak ah penyebab kenapa aku tak suka kapel-kapel semua nih. Masa aku kapel dulu pon mana ada nak bergambar gini... Paling-paling pon gambar duduk/berdiri secara skema sebelah-menyebelah. Takdenye aku gambar cenggini dalam koleksi...



Pikir ahh...

Kita mana bleh predict atau demand lebih-lebih kan pasal sape jodoh kita...

Atas dasar tu jugak ah aku malas nak pikir lebih-lebih. Haha. Idup biar sempoi... Kawan biar ramai... Kawan berdasarkan paras rupa je tak kekal weh. Makin naik umo, rupe bukan makin chantek... Lain la kalo pakai susuk Siam...

Memang malas betul aku nak approve ex aku nih. Lebih-lebih lagi jenis suka buat drama la bagai macam ni... Kene kawen ngan sepupu laa... Sumpah aku ingat anak-anak dia dah 4 (ikut perkiraan aku, setahun kembar 2)

P/s: Pasal salah sorang skandal aku tu lain kali ah citer. Asal aku dah approve je, laju je tuko gambar, dari gambar peluk dengan awek, terus letak gambar single. Dasar lelaki... Heh.

2 comments:

Unknown said...

sama jugak dengan aku

bila dapat gf drama queen... bila clash je rasa lapang dadaaaaaa

rasa mcm ringan bahu.. terus leh enjoy...

mmg sedih sikit sebab takleh nak manje2 ngadu sakit perut nak berak..

tapi aku tak suke teman yg drama queen...

dan aku paling benci kalau jenis ngadu kat tunang atau bf baru suh kwn2 ngan aku..

" apa kau ingat aku ni kaunter pertanyaan ke?"

Aslina said...

Zulfikar~ dari sudut pozitip maybe ah kan dier perli suh tambah ah kawan sikittt... dari sudut negatif... haaa... stalker... stalker... wahahahahaa... mcm aku... blom approve siap buat siasatan dulu... tu la kan sapa suh takde private picture ngan wall... keh keh keh...