Thursday, August 18, 2011

11 Hari Dah Tak Update.

Sebenarnye blog aku ni sejak bila ntah aku declare sebagai diary. Apa benda pon mesti nak mengadu kat sini. Memang kadang-kadang tu penuh emosi menyampah-marah-bengang... Kadang-kadang tu plak mende-mende klakar... Kadang-kadang aku pon tatau nak letak kategori apa... Tu malas aku nak ping blog kat mana-mana... Buang masa je orang baca... Takde motif pon...

Tapi dah lama rasanya tak citer bende klakar. Sebab semenjak-dua menjak ni takde sangat mende-mende klakar terjadi dalam hidup. Lebih berat kepada bende-bende serius dan malas la aku nak cerita tahap keseriusan dia tu camne... Maklom la kan pasal keje. Mana bleh nak main-main... Kang majikan pon bayar gaji memain kang haa tau pon kau nak meraung kan...

Nak citer pasal puasa... Alhamdulillah da nak masuk 18 hari ni blom 1 hari pon fail lagi. Hehe. Tahniah untuk diri sendiri. InsyaAllah aku bajet bleh posa penuh tahun nih. Biasa laa pompuan kann... Tapi dengan penuh yakin ni nak puasa penuh.... Jangan cakap aku cacat plak sebab bleh bajet nak puasa penuh... Huhuhh... Sebenarnya aku dah biasa pon puasa penuh sebelum ni... Ahh buat apa nak cerita lebih-lebih kan...

Nak cerita pasal juadah berbuka... Hari-hari pon ada je muka aku je kat Pasar Ramadan Bayan Baru tu. Ada la sekali jadik mayor situ... Pastu miss sehari sebab malas nak pegi... Maka title mayor pon dirampas orang. Siap sekarang pon gigih laa kalo tak beli-beli pon setakat lalu je pon gigih nak check-in. Paling jahanam kalo jenis check-in jarak jauh dari umah je. Haha. Macam celaka kan?? Maka jangan percaya sangat lokasi aku kat foursquare tu... Kadang-kadang sedap hati je check-in... Padahal duduk bergolek atas katil kat umah...

So nak citer apa lagi ni? Pasal stalk orang?

Sekarang aku stalk dia, dia stalk aku...

Tapi masing-masing malas nak cakap apape... Call sudah, sms sudah, fesbuk chat takyah citer laa... Asal nampak online je tego... Sekali tiba-tiba dia stop sms ngan call aku, tu ok lagi... Steady... Tapi bila kat fesbuk pon tak online... Mengakibatkan aku bad mood sepanjang hari macam ayam berak kapur selagi tak contact-contact.

Cuma sekarang aku dah tau cerita sebenar kenapa takde khabar berita dalam beberapa hari ni... Tiba-tiba jadi hepi tak tentu hala lepas tu sampai takleh nak tido. Padahal cuti nye tadi. Nuzul Quran. Pagi karang dah kene keje balik. Tak tido-tido lagi. Haishhh... Apa laa nak jadi kan...

Jadi takleh tido sebab terfikir kalo tiba-tiba aku bleh ter-serius ngan dier.

Dah la masing-masing umo pon dah 26. Masing-masing da malas nak pikir banyak sebab over fikir camne nak tutup mulut orang sebab masih single. Huhuhh... Tambah plak dier penah putus tunang.

Masalahnye skang ni lebih kepada aku.

Dia jaoooohhh woiii orang Sabahhhh...

Takpe la. Abaikan. Dier memain je kot macam makhluk-makhluk sebelum ni... :D

Susah ah nak caye kalo orang nak serius ngan aku. Dah berapa kali terkena. Macam cerita ni ngan yang ni lagiii laa sadis... Dah-dah, aku tanak dah syok sendiri ke apa...

Nak pegi sahur, pastu tido... Kang bangun, mandi terus siap-siap gi keje je...

P/s: Aku letak shout box tepi tu untuk eratkan silatulrahim... Ada masa aku pegi melawat balik sapa-sapa yang elok-elok tegur aku kat situ... Tapi kalo da ada yang buat kurang ajar kat situ... Ada aku remove je bende tu karang... Berbudi bahasa la sikit... Kita orang Malaysia maaa....

1 comment:

mykhalis said...

jangan tunggu lama lama, nanti lama lama, dia diambil orang..wahahha