Saturday, July 30, 2011

Aku Blur Sangat Pasal Ni...

Kat timeline twitter tadi aku nampak citer-citer pasal pemohon tukar nama sebab tukar jantina tu dah meninggal. Kesian. Murung sangat pastu jantung tak stabil. Berita penuh kat sini.

Cuma aku blur sikit la. Maklum laa mana ada aku tengok citer "... Dalam Botol" tu dulu... So, memang aku tatau...

Camne dorang nak uruskan jenazah dier eh? Sape yang kene mandikan dia semua? Sebab dia dulu lelaki... Pastu dah bedah jantina tukar jadik pompuan... Kalo semula jadi khunsa, pastu dia buat pilihan hidup untuk teruskan sebagai salah satu jantina tu aku clear lagi la tentang sapa patut uruskan jenazah dia...

Bukan nak bukak aib doh, tapi aku musyikil je. Ada sapa-sapa boleh citer detail tak pasal ni?

3 comments:

mykhalis said...

tetap la orang laki.. tapi kesian la kat orang mandikan tu seba yang dia mandikan badan dah sebijik cam perempuan

ururu said...

oh! hmm.. dia patut di kire murtad kan? boleh ke diurus cam orang Islam lain?

Aslina said...

::khalis::
tu laa... semorang cakap lelaki kena uruskn dia sebab sebelom ni dia lelaki... memang kesian ah kan org yg nak uruskan dia... sebab selalunya yg dah buat pembedahan nih body semua mantap2 kalah pompuan betul... huhuuu...

::ururu::
dier tak kire murtad kot... cuma terpesong akhlak sikit je sampai tergamak nak ubah ciptaan asal... ke... kene kire murtad ke?