Friday, June 24, 2011

Agak-Agak Ah Nak Pakai Sun Shade Pun...

Bleh tahan hangen aku dengan sebijik keta pagi tadi. Dah la cuaca takde ah panas terik sangat harini. Lagipun baru pukul 7.45 pagi kot. Redup. Tapi mengada-ngada letak sun shade kat cermin tepi driver tu. Macam la tengah panas membahang. Keta dah sedap hati tinted gelap nak mampos.

Sape tak kenal keta punya sun shade bleh tengok ini.



Bukan tak kenal... Mana la tau korang panggil bende lain ke kan... Sumber dari sini.


Kenapa aku hangen?

Aku da la naik moto. Bukan la laju mana pun... Tapi sebab dia mengada-ngada letak sun shade, maka dia tak berapa nampak aku sangat dari tepi. Dah tu jenis tak confident nak cross-over. Apa punya jenis ntah. Kalo ye pun jangan la main teragak-agak nak jalan... Sudahnye aku plak yang kene stop bagi dia lalu dulu...


Haa... Lebih kurang camni ah gambaran dia... Dah la keta beso... Avanza... Disebabkan dia teragak-agak nak lalu, aku macam ke tepi sikit macam aku pun nak ikut laluan dia... Keta dari arah blakang aku plak laju kemain dan terlebih confident plak yang aku bukan jalan terus. Slambe himpit aku ke tepi. Nasib baik aku sempat elak sikit. Kalo tak, tergolek aku pagi tadi sebab Avanza mengada-ngada pakai sun shade walaupun hari blom panas terik.

Lain ah driver dia jenis kene penyakit albino. Ini driver spesis kulit sawo matang dalam Avanza tu... Alergik panas terik apa kebendanya...

Kalo aku tak stop... Dia pun laju jugak nak cross aku. Tapi bila aku macam slow, dia jadi teragak-agak. Apa la bebalnye manusia.... Huarghhh... Stress aku la dengan keta besar-besar camtu. Keta blakang aku pun satu... Jalan kemain punya luas, kat aku jugak nak himpit.

Grrr...!!!

4 comments:

Mr. Asada said...

selalu penunggang motosikal orang buat tak nampak. uhh...

Aslina said...

::ASaDa RyutaRo::
bengang je bile dorang wat2 tak nampak... dah la teragak2 nak gerak... kita gerak, dia gerak... kita stop dia pun mcm teragak2... dah lepas tu bukan nak angkat tangan say thanks ke apa... bebal btol...

Unknown said...

nak bonceng!!!

" dulu masa sekolah mngah, selalu berangan nak nek motor ngan awek, tapi nak duk kat raga"

Aslina said...

::Zulfikar Hazri::
ehh... biar betul... hahaha...