Sunday, April 24, 2011

Blog.... Perlu Alasan Ke?

Kenapa aku ada blog?

Ntah laa... Aku suka menaip. Tapi tak kisah la orang bace ke tidak aku tak pernah amik tau pun. Aku start menaip secara online ni pun sejak zaman friendster. Masa tu ada column blog kat situ. Kalo baca balik, hmm... Macam mintak pelempang jugak gayanya.

Lepas tu aku tengok osmet aku kemain lagi sibuk usung-usung code-code HTML pasal blog ni. Siap print banyak-banyak plak tu. Entry first aku dulu pasal rindu sesangat kat arwah mak. Hmm... Diam tak diam Oktober nanti genap la 3 tahun arwah pergi. Itu pun entry last aku dekat friendster sana. Selambe ayam aku tempek sebagai entry permulaan kat sini. Dah la kemain sedih lagi bunyinye.

Kat sini jugak aku mula kenal sikit-sikit orang lain dari ruang lingkup penghidupan aku. Ye laaa... Masa ada friendster sampai la bawak ke fesbuk, balik-balik add kawan-kawan lama je. Tak pun kawan-kawan baru pun sibuk jugak nak add... Padahal hari-hari kot jumpa kat kelas. Punya laa tak berapa nak suka cari kawan-kawan baru. Tapi kat blog jugak kawan-kawan yang dulu-dulu macam rapat giler, skang macam ramai dah tak aktif blog. Mane korang? Sibuk sangat ekkkkk....................

Kalo diikutkan segala widget-widget yang ada tu termasuk iklan Nuffnang tu semua takdenye aku nak letak. Maklum laa dulu kat friendster kan main taip sedap-sedap hati jeee... Takyah nak adjust itu ini... Sekali osmet aku tu jugak laa yang sajes aku letak itu ini. Termasuk la iklan Nuffnang tu. Tapi macam biasa laaa aku... Setakat letak je la. takde effort pun nak bagi dier bertambah ke, apa ke... Semua lantak kau situ dah malas nak usik. Sama la perangai masa zaman abang aku aktif join benda ala-ala MLM tu. Kemain la sponsor aku jadik downline dia. Letak nama, bayar semua. Last-last dalam banyak downline dia, aku sorang je takde downline macam orang lain. Haha. Kesian gila.

Walaupun programming aku bleh tahan hebatnye tapi ntah apehal ntah kalo dengan blog ni aku rase malas nak usik apape dah. Takde masa lagipun. Taip-taip ni pun ikut sempat. Pegi melawat blog-blog orang pun tengok jugak kalo tajuk dia macam best, laju je pegi. Dan macam biasa akan tinggalkan komen kalo ada rasa-rasa nak bagi komen. Tak pulak harap orang datang balik blog bagi komen. Haha. Satu lagi, aku bukan jenis suka menempek kat blog-blog feymes, walaupun nampak kadang-kadang tu macam aku suka je follow orang yang feymes.

Ada jeee blog feymes yang aku tak follow... Hahaha... Punca utama aku follow pun bukan nak tarik reader dia mai blog aku yang entah apape ni, tidak... Tapi sebab entry-entry yang best kadang-kadang buat aku tenung laptop sampai tembus ke pangsapuri depan pagar nun punya nak absorb style pemikiran orang. Best woo baca tulisan-tulisan orang yang hebat-hebat yang boleh buat renungan dan pedoman mase depan. :D

So?

Aku blog ni sebenarnye takde motif pun. Aku suka bercerita. Tapi kalo nak paksa orang dengar aku cerita apape je secara lisan ni mampus bernanah la telinga dia sebab once aku start cerita memang non-stop punya. Tak caya pegi tanya osmet. Tapi at least taip ni rasa-rasa dah lenguh jari aku stop la padahal idea tak abes-abes lagi bak coklat jatuh mencurah-curah ke ladang gandum.

Apa yang ada dalam blog ni, semua aku taip secara spontan. Takde satu pun aku plan, lepas tu nak edit balik ke apa... Kalo ada nak edit balik pun mungkin sebab typo. Hehe. Memang apa saja dari otak aku memang mengalir laju ke jari-jari untuk menaip. No wonder laa aku punya report praktikal dulu dekat +/-75 pages cuma amik masa 4 hari je dah siap. Isi saja ok? Edit-edit untuk perenggan, border semua kemudian. Dua-dua bahasa, English ngan Melayu aku bleh belasah taip ikut sedap hati tanpa mengira waktu kecuali bila jari-jari dah letih. Tak pun sampai krem. Haha. Bukan tak penah jadik... Tu pasal walaupun berat badan melampaui batas tatasusila sikit, tapi jari-jari agak macam slim laa pasal gigih menaip.

Ni kalo nak sambung merepek ni sampai tahun depan pun tak abes ni... Dah la nanti kene bangun awal sebab nak pegi piknik dengan membe. Whoaaa... Lama woo tak berpiknik-piknik ni... Pegi plak pepagi... Pherghhh... Mesti sejuk segar air kat situ kan... Wuu... Kene tido laju-laju ni. Babaii... Nanti kita sambung lain :D

5 comments:

Anonymous said...

aku tengah membayangkan kau bercakap tanpa henti. laju... ni dah berapa kali tukar layout dah dr aku masuk hari tu. hehe

Legasi Piston Pecah said...

kalau dulu masa 1st2 nak buat blog sebab bosan sgt time praktikal... tapi skg dh tak bosan,makin kurang masa...idea pon kurang..adui

mykhalis said...

khalis akan terus menziarahi mereka yang sudi menziarah..yerla..seganla..kalau kita ziarah je,,tapi orang yg kita ziarah tak layan pun..hehe

epalejau said...

ni aku tak dapat imagine kalao kita jumpa. sape nak dengar, sape nak becakap. kahkahkah...

Aslina said...

::MATAHARI::
sila2 imagine jangan tak imagine... hahaha...


::legasi piston pecah::
skang ala2 nganggur gitu, maka ada la update. tapi masalahnye internet plak cemburu. adoiii...


::khalis::
ziarah menziarah amalan mulia... hehehe... tapi bergantung pade mase la jugak kan???


::hadra::
hahahaha... tu laa... tapi tak jugak jumpe2 kan kite... btw, 4 first time aii ni kan pemalu sikit.

bluwekkk... muntah bace statement sendiri...