Thursday, March 31, 2011

Saya Penunggu, Saya Ok. :(

Letih.

Masih belum selesai-selesai lagi. Tak habis-habis meeting-meeting.

Aku?

Pasrah je rezeki lari. Macam la dorang bleh ganti balik rezeki-rezeki yang lari tu. Terpaksa plak aku sedapkan diri sendiri yang aku takde "jodoh" dengan rezeki-rezeki yang bertandang tu.

3 tawaran interview terpaksa tolak. 2 tawaran keje yang dah confirm pun terpaksa tolak. Sebab benda ni tak setel-setel.

Apa penyakit ntah kalo hardware aku taknak gerak time demo nak pertikai sangat-sangat tu.

Lagi satu penyakit.

Haritu cakap orang lain check draft report. Orang lain tu cakap sikit je kene betulkan. Semalam orang lain tu terhegeh-hegeh pulak mesej tengah-tengah malam kata tengah hari tadi nak jumpa. Alih-alih bila pegi jumpa tadi... Dia takda. Lepas tu siap kita call dia dan dia explain tujuan dia nak jumpa tu melalui call je. Hampeh tak? Penat je pegi.

Pastu tiba-tiba ada kawan lain call cakap;

"Ko punya report ni sapa check sebenarnya? Kenapa aku nampak ada depan bilik koordinator plak? Siap banyak pulak tu conteng-conteng kat report ko. Macam salah banyak je..."

Hoh?

Selama ni orang lain tu check draft aku secara berilusi ke apa? Ke tipu? Kenapa bleh ada depan bilik koordinator plak??

Kenapa tanak cerita hal sebenar je? Kenapa la balik-balik cakap tunggu, tunggu, tunggu??

Satu pantang besar dalam hidup aku adalah tunggu. Lebih-lebih lagi tunggu yang jenis sia-sia tau tak?

Jap. Kalo dorang "sangkutkan" akuuu... Apa dorang dapat? Puas hati ke tengok aku kene struggle balik dengan project lain dan dorang sendiri kena pening kepala nak handle nanti. Macam sekarang ni. Puas hati tengok mungkin aku tak dapat keje, takleh nak sara diri sendiri sebab dorang sekat macam ni?

Kalo dorang puas hati macam tu, apa dorang dapat? Ada dorang nak tanggung hidup aku lepas tu? Dah la benda-benda ni semua aku kuar modal sendiri, buat sendiri, nak claim tak boleh, mintak nasihat, bleh plak entah mana hala tak related punya nasihat. Aku nak kehidupan aku sendiri lepas ni. Ada kelulusan, ada kerja. Takde kelulusan pun aku still dapat kerja. Dan time kerja aku taknak pikir pasal mende-mende macam ni kalo masih tak selesai. Kenapa ni?

Korang judge aku tak tahan pressure. Aku boleh buat kerja dalam keadaan tekanan yang teruk. Aku pernah depress teruk sampai dekat setahun kene amik ubat, tapi aku still bleh perform dapat dean list. Aku penah kene maki, kene pukul, kene macam-macam masa zaman kadet tu, masa keje part-time... Macam-macam keje part time aku buat, cedera takyah nak cakap la... Bersepah-sepah parut kat badan. Tapi takde hal. Asalkan takde kene tunggu.

Yang aku hangen sampai ke tahap hampir-hampir hilang akal ni kalo disuruh tunggu.

Janji harini, dah pegi, tak dapat kene tunggu. Esok pulak, tukar janji lain, last-last? Tunggu.

Abes blog aku jadi blog negatif semenjak-dua menjak ni. Semua akibat tunggu.

I just need a YES or NO answer.

Kan simple?

No comments: