Monday, March 7, 2011

Salah Dengar

Camne la bleh salah dengar? Aku rasa masa interview haritu aku cakap clear dah walaupun aku extend, tapi aku still ada loan untuk menampung hidup.

Hmm... Takleh tamak. Mula-mula rasa bernasib baik sebab terpilih bantuan walaupun menolak. Tapi sebab aku tak pegi Jumaat haritu, pegi harini, nak tuntut la konon-konon. Takde la mengharap sangat pun, tapi ok la kan kalo dapat. Mungkin dah rezeki.

Sekali ustaz tu terdetik nak tanye "Dapat loan tak semester ni?"

Aku pun terkejut. "Eh, dapat la. Haritu clear da cakap. Sebab tu saya tolak."

"Hmm... Tapi nama awak ada dalam senarai ni, takpe nanti saya tanye prof,"

Aku tak cakap ape pun. Kecewa pun tidak. Mengharap pun tidak. Mula-mula da nak balik dah. Dah separuh jalan baru teringat... Alang-alang dah sampai sini baik setelkan terus. Pegi la kewangan. Btol la tunggakan aku sikit je. Ngam-ngam yuran subjek semester ni. Bayar lah. Full. Lega.

Cari balik ustaz tu. Skali dia keluar plak. Ingat nak pegi jumpa dia cakap, memang betul-betul nak tolak bantuan tu. Haish. Terpaksa tunggu call plak. Adoyaiii...

Apepun, serabut pasal ni dah setel. Bukan serabut apa. Tak selesa je. Ntah.

Ok la. Nak sambung keje. Walaupun tengah blur habis pasal keje ni. Nak jumpe supervisor, bleh plak la dier ilang pegi kursus la pe. Tak jumpe sibuk komplen kat koordinator kata student tanak jumpe. Susah la lecturer-lecturer yang bukan bergelar prof ni. Kalo prof tu, cakap je nak jumpe, gerenti ada punya. Dia punya allocation time untuk jumpe, memang sepanjang hari tu dia kat campus. Takkan mengecewakan.

Huhu.

1 comment:

intan.maisarah said...

prof selalu cancle kelas.
bebudak lain sorak gembira