Friday, March 25, 2011

Keje Gila

Aku ke yang da gila?

Present 14 haritu. Pastu da la sedap-sedap hati main tukar-tukar examiner. Semester lepas 2-2 ada. Lepas second sebelum kene hold tu, salah sorang je ada. Then haritu pun salah sorang tapi orang lain jugak yang ada. Sekali tadi tengok list, orang lain pulak jadi examiner.

Sape gila? Aku ke dorang?

Bleh plak kan lepas tu bagi orang yang demam campak tu jadi examiner aku, padahal masa present beliau sikit pun tak berade di tempat kejadian dan tatau apape pasal ape yang aku buat. Lepas tu plak kene collect balik draft report dari orang yang demam campak tu. Mana ntah examiner yang sihat walafiat tu. Kalo aku pegi jumpe supervisor plak mesti last-last pakcik tu suruh pegi jumpe koordinator balik. Bila jumpa koordinator, sah-sah aku kene marah macam tadi suruh tenung betul-betul apa kata-kata notis depan bilik dia.

Aku ingatkan yang demam campak tu dah abes mc. Sekali Selasa next week baru dia masuk keje balik. So paling jahanam pun agak-agak mungkin Rabu kot aku dapat balik draft yang sebenarnye takde mende dah nak kene betulkan. Rasanya check-check tu semua konon buat syarat je.

Lepas tu part paling best dalam dunia ni kan... Khamis adalah hari last antar thesis siap hardcover, siap tanak dengar apa pun alasan kalo lambat antar. Padahal kalo antar tahun depan pun belum tentu thesis ko dah setel masuk rekod library. Thesis 3 tahun lepas pun still ada bertiga-tiga duduk dalam bilik koordinator tu macam tukun...

Mana aku nak cari tempat boleh buat 3 set hardcover dan printer super laju untuk print out thesis yang kalo la aku kene betulkan sikit-sikit style manja-manja mintak penampar tu antara Rabu hingga Khamis dalam jangka masa Rabu tu mungkin selepas 8 pagi dan kene hantar Khamis sebelum jam 5 petang...

Plus-minus 32 jam direct. Tolak 3 jam perjalanan dari umah (Kuala Selangor)-campus-umah membe (betulkan + print)-Seksyen 7 Shah Alam buat hardcover- Seksyen 19 tumpang tido-Seksyen 7 kutip balik hardcover- campus (hantar semua).

Haritu print senget-senget pun amik masa dekat 4 jam tunggu abes 2 set. Kalo 3 set ntah bape lama ntah nak tunggu. Lepas tu yang kata urgent tu plak, takkan tukang buat hardcover tu tak payah tido malam nak siapkan hardcover aku. Itu pun kalo aku sorang la... Kalo lagi 2-3 orang request benda yang sama? Mau tak kene sawan tukang buat hardcover tu?

Anyone?

Terus terang cakap aku tanak bayar banyak-banyak untuk benda yang aku tak suka dan telah memusnahkan hampir 6 tahun life aku Diploma-Degree.

Macam la lepas ni aku nak jadi engineer.



Sapa nak hired aku jadi despatch? Pizza delivery? McD delivery?

Aku ada kebolehan seperti;

  • Menyelit tepi-tepi lori tanpa rasa takut, bawak moto 110km/j (yang belum modified) walaupun redah jalan kampung atau jalan-jalan kawasan taman perumahan... Highway apatah lagi kan... Atau moto yang dah modified apatah lagi kan... Macam tak biasa pulas sampai 140km/j dalam campus tu...
  • Ada personal record 4 jam 30 minit dari Kuala Selangor ke Pulau Pinang.
  • Tak pernah kene saman dan mampu berlakon baik depan polis trafik.
  • Boleh bekerja dalam suasana paling menekan perasaan. Makin tertekan, memang aku akan pulas minyak sampai habis.
  • Ayah kepada rempit tegar dengan mekanik moto kat Kuala Selangor ni respek abes kat aku bila tau personal record aku tu. Ha, kao mampooo???
  • Boleh mengingat jalan setelah sesat sekali. Standard la sesat. Tapi sesat-sesat aku pun takde la melarat sampai lambat ke majlis orang dulu. Sesat teruk pada waktu malam je. Kalo siang-siang takde maknenye nak sesat larat teruk-teruk tu...

Okeh. U tell me nak antar resume yang mana? Untuk position engineer ke atau position bleh jalan-jalan tak kira masa tu macam despatch?

Sengal laaaaaaaaaaaaaaaaaa......

Bila aku bleh balik Penang nihhh???

Grrrrr!!!!

4 comments:

ana :D said...

kak, miss rihanna nak order pizza. hahaha

Aslina said...

::ana::

hahahahaha...kemain rihanna... :D

epalejau said...

Grrrr!!
Tensennya idop ko!
Apasal la dorang selfish sgt nak humban ko kemana-mana sesuka dorang kan???
Pastu bukan nak terima alasan!
macam la kita ni nak sangat dengar alasan dorang tu!
Huh!

Aslina said...

::hadra::

aku ingat aku sorang je... sekali membe2 aku pun lebih kurang gak... sebab lecturer time nak jumpe gi amik draft tu mesti ilang...