Sunday, October 24, 2010

Biasakan, Bila Dah Jadi Baru Menyesal...

Ehem. Aku suka stalk. Stalk profile kat fesbuk la... Mana lagikan sumber terkini sekarang? Apa benda pun nak tules kat wall. Even nak pegi berak pun nak bagitau satu dunia maya. Boleh tahan sengal perangai camtu. So far aku belum la sampai tahap tu.

Hehe. Sebenarnye aku saje je stalk profile orang yang beberape minggu lepas aku ade crush... Oh, sungguh buruk perangai bila sebenarnye crush tak sampai sebulan kat orang. Lantak la... Hati sendiri kan...

Aku nak tahu sangat punca dier clash. Err.. Putus tunang. Aku rasa aku bebas cerita kat sini pasal bekas tunang dia langsung tak kenal aku dan for the time being ni dier takde access internet dan aku rasa dia langsung tatau aku ade blog tapi aku musyikil kenapa dia boleh tau aku ada twitter haritu. Itu perkara pelik dan jadik sebab kenapa aku taip ni laju-laju dan publish awal-awal sebelum dia balik ke tempat yang dia ada access internet. By the time dia ada access internet aku dah letak cerita lain. Brilliant!!

From apa yang aku berjaya stalk tu... Macam masing-masing sibuk menyalahkan masing-masing yang tak paham diri masing-masing. That guy pun salah jugak sebab based ok the story situ dia pegi layan ex girlfren dia. Watdehel la awak dah bertunang tapi nak mesej-mesej manja-manja dengan ex-gf? Sedangkan jarang mesej dengan tunang.

Haha. Dah tentu cik tunang terasa ye tak. Kalo cik tunang dia mempunyai hati sekeras konkrit ringan ciptaan budak-budak civil yang menang pertandingan konkrit tahun-tahun lepas tu lain cerita la. Lepas tu bleh plak kan kuar citer yang tunang dier kuar tengok wayang dengan orang lain. Hmm... So, tahniah untuk diri aku sendiri sebab dah tau sikit-sikit punca dorang putus tunang tanpe perlu sibuk-sibuk tanye tuan punye diri yang mungkin akan menyebabkan tuan punye diri akan berasa sensitif lalu menangis berbaldi-baldi tanda kesedihan.

Tak best la kan buat orang sedih.

Malam ni jugak aku belajar satu benda.

Kalo nak emo-emo dekat orang ke apa, jangan sesekali nak up dekat wall fesbuk tu. Tak semua kawan-kawan kita akan bagi semangat secara rasional dan sama rata untuk kebaikan kedua-dua belah pihak... Tapi ramai jugak yang akan cuba bakar lagi ketegangan yang ada.

Terdapat jugak yang akan stalk untuk tahu cerita sebenar.

Macam aku.

Eh, mana pegi cerita pasal tanggungjawab semua tu?

Ada. Dan lepas stalk jugak aku rasa aku sangat la tak bersedia untuk ada tanggungjawab atau ada komitment dengan sape-sape ke apa ke. Sebab aku tak ready lagi nak kawal hidup orang, aku tak ready lagi nak jadi orang yang super-duper jeles bila pasangan ter-rapat sikit dengan orang-orang yang sama jantina yang jauh lebih hot dari aku.

Aku tak ready. Aku masih mengamalkan kehidupan yang super-duper sempoi serta tak amik peduli untuk hidup orang lain. Entah. Memang aku tak bersedia.

2 comments:

Fnd Rocka said...

Pesen kau stalk macam hacker pun ada.hahak.

Crush2 ni benda biasalah bagi remajer macam kita ye dak..hubu.aku kalau crush memg dok stalk status2 gak..bc semua komen dia...kalau dia ada blog lagi sempoi!haha.

Tp aku punya stalk tk mcm stalk.sgt..sebab saling berkomunikasi.kiranya stalk secara terbuka gitu

Aslina said...

::fndrocka::
aku crush skejap sebab dier ni terer sikit ngayat... pastu aku mcm kuries gile nak tau apsal dier putus tunang. tak sedap la dengar citer dier yg aku rase mcm pompuan tu je banyak salah... sooo... aku stalk la 2-2 profile... seperti yg aku agak... ada jugak citer pasal dorang gado semua... aku bace je la... nak tanye lebih2 kang aku kene pelangkung plak... nak tanye kat pompuan tu aku tak kenal plak...