Friday, August 6, 2010

Sebelum Dan Selepas Dapat Loan.

Sebelum loan masuk.

Kawan A : As, apsal ko tak stylo macam minah tu dowh?? Baju macam girly-girly sikit... Mekap sikit... Siyes ko lagi cun dowh dari minah tu...

Kawan B : Ha'ah aa... Ko pakai baju kurung pun time presentation je... Tu pun merepek siap pakai crocs pulak dengan baju kurung... Bile lagi kitorang bley tengok ko dress up best-best sikit...

Kawan C : Da la hari-hari biasa ko datang kelas pakai camni je... Nak kata rempit sangat pun tak jugak... Rempit pun ramai je stylo...

Aku diam... Tarik nafas panjang-panjang... Tatap seko-seko kawan-kawan aku yang memang takleh tengok aweks-aweks cun sambil senyum aku balas...

Dia lain bai... Selain PT, dia ada loan dengan fa-ma (baca : father-mother)... Macam aku ni, nak makan pun sehari sekali... Lagi bercita-cita besar nak beli mekap segala... Kalo boleh simpan buat stok makanan setahun, nak jugak aku borong banyak-banyak... Mintak duit dengan abang aku pun kena tunggu time dia dapat gaji... Loan fa-ma takyah cakap lah. Takkan aku nak seru-seru arwah parents aku dalam kubo tu untuk dapat duit dari langit? Nih, dalam wallet aku ada 40 sen je ni... Duit minyak moto sapa nak setel???

Aku nampak si Kawan C dengan B mata dah berkaca-kaca dah. Tunggu masa je air mata tu gugur. Si Kawan A terus diam buat-buat busy salin nota.


Selepas loan masuk.

Kawan A dengan C : Loan dah masuk beb... Ko taknak ubah identity ke beb? Berubah laa... Nanti keje senang... Takyah sibuk-sibuk dah nak belajar mekap dengan pakai kasual segala...

Kawan B : Ntahnye... Nanti kot-kot ko bosan keje dengan kilang, ko join mana-mana company jadik consultant engineer ke... Keje opis je ke... Nak kene jaga penampilan dowhh...Ko tu pompuan...

Kawan D : Balance loan bukan banyak ke?? Takkan semua ko nak labur hala ke makan. Harap saiz je mini... Tapi kapasiti perut macam lori sampah!

Sambil sibuk-sibuk main game Zuma dalam henset aku balas,

Lu orang ingat gua ni barang display dalam almari kaca ke nak cantik-cantik. Aku datang kelas nak blaja dowhh... Bukan masuk pertandingan ratu cantek. Takde masa la aku nak bercantik-cantik kat depan orang-orang yang takde apape ikatan ngan aku... Asal aku selesa pakai dan bleh concentrate blaja sudah... Nak cantik-cantik nanti depan laki aku lahh kalo aku kawen nanti...


Aku rasa dalam hati seko-seko tu mesti,

...

Blur. Speechless.

Aku selesa je dengan diri aku. Bukan aku taknak berubah sikit dari gaya aku pegi kelas tu... Tapi agak-agak la... Orang dah biasa tengok aku macam tu... Kang aku berubah 360 darjah kang jenuh pulak nak bahankan aku sampai 10 tahun tak habis gelak.

Sapa cakap aku tak girlish? Masa praktikal dulu memang ladies abeh je style pakaian aku... Takde la sesempoi pegi kelas. Maklum laa... Kat sana takde manusia-manusia yang kenal aku macam mana gaya aku pegi kelas...

Lagipun dorang ke sponsor segala wardrobe aku untuk pegi kelas semua?? Kira bagus la osmet aku dulu-dulu sampai yang sekarang ni rajin nak sedekah-sedekah baju. Boleh kira kot baju apa je aku pernah beli sendiri... Lain-lain semua ihsan orang lain. Murah rezeki sangat kot.

Anyway, segala penantian dah berakhir. Loan dah masuk semalam. Lega dan boleh start buat projek. Minggu cuti nanti nak pulun habis-habisan. Doakan kejayaan aku semester ni. =)

7 comments:

Anonymous said...

awak ni ni suka girly girly ka??eeee girly nyaaa...


psss..loan dh masuk kn..awak hensem!!baik pula tu..berhemah tinggi time memandu..bak kata pepatah..bagai lelaki berbini dua..
apa lagi..blanja la..penat i puji u tau

Anonymous said...

sedey..

but pint is to be or not to be..


gud luck in ur finals~!

Anonymous said...

sedey..

but point is to be or not to be..


gud luck in ur finals~!

suhaisweet said...

Nice one!, Visit my latest, goin' to touch ur heart, hopefully ;D

suhaisweet said...
This comment has been removed by the author.
epalejau said...

haha, kadang dorang yg sibuk nak ubah imej kita tu bukan sebab dorang tu penyibuk ke hape..tapi dorang pun nak kita tampil cantek selalu :)

cuma kita have ourown reason kan for why kita jadi macam apa yg kita jadi sekarang.

p/s: nak tunggu duit loan ko abis lak..haha ;))

Aslina said...

::ahchOng's::
gila confuse aku sekejap baca komen ko... haha... mujur aku masih lagi pempuan...


::anonymous::
haha... maybe laa... tapi tunggu gua kerja dulu laaa...tengs 4 d wish...


::suhaisweet::
hello visitor :) i'll visit u later:))


::hadra::
gila malas aku nak cantek2 pegi kelas. pakai je apa yang ada... selagi tak keje...takde duit sendiri... taknak aku bazirkan ke arah yang berunsurkan kehendak...