Tuesday, July 13, 2010

Smile And Smile Again... (Part 2)

Sambung dari Part 1.

Wah, citer dier saje dah boleh split sampai 2 part. Terime kasih sebab sudi baca. Haha. Ok, let the story continues.

Dier still keep update dengan life aku. Banyak la jugak aku share, macam aku dapat result best dalam PMR tu... Masa tu dier dah fly oversea. Alahai... Makin susah la nak contact camni sebab dier dah start mulakan karier nyanyian dier segala. Dan duduk tak tetap. Tapi aku gigih jugak bagi alamat aku untuk antar surat. Masa tu kat MRSM takleh gune internet pun. Library punya pc pun bleh buat main solitaire je dengan guna words.

Pastu masa besday aku masa form 5, dier antar surat. Gila gumbira aku kot. Sebab satu-satunye surat yang ada setem cop oversea yang dihantar atas NAMA AKUUU!!!! Masa tu dier kat Germany. Heh. Sejak tu aku berangan nak sambung blaja kat German. Lantak la kos apa pun, sebab abang angkat aku ada sana. Padahal tak sedar diri malas nak study segala. Tapi sebab surat dier tu la aku punya tahap kerajinan masa tu meningkat sebanyak 60%. Ajaib. Cubemate semua ingat aku dah buang tebiat.

Disebabkan bahasa dier dalam surat tu macam best dan aku rasa masa tu aku ade sikit crush kat dia padahal dalam masa yang sama aku dalam proses to be in relationship dengan manusia dalam entry ini, ini, dan ini. Sebab crush tu jugak la, masa egg week time form 5 tu aku siap namakan telur ayam yang aku kena jaga tu dengan nama dier. Jeffriana. Tettt!! Kantoi nama abang angkat aku itu adalah Jeffri. Jeffri Ramli. Inilah orangnye. Gambar dia aku cilok dekat official website dier kat sini. Call me stalker, sebab memang aku stalker pun.

Dier saaaangat comel =+_+= *blush*

Actually surat tu first dengan last aku dengar dari dia dan aku reply balik siap bagi number henset aku masa tu. Dengan harapan dia akan call.

Ok. Tunggu dier call aku agak melampau, tapi lepas SPM dah tak contact dah. Memang lost terus. Aku online pun takde nampak dier online,email aku antar pun asik kuar mailer-daemon tu la cakap fail segala. Agak give up kat situ sebab aku nak share result SPM aku yang tak seberapa. At least aku nak jugak orang naikkan balik motivation aku sebab SPM aku tak straight A's macam PMR. Dan ramai dok bising-bising pasal tu. Hey, walaupun malas, tapi aku dah buat yang termampu, ok?

Banyak aku nak cerita dengan dia pasal aku kena masuk ATMA. Kat ATMA tu jugak internet connection aku agak cemerlang dan banyak masa lepas kelas, sukan petang, ngadap laptop. Kadang-kadang aku buat-buat macam kuar outing, tapi hakikatnya aku lepak dalam bilik online. Situ jugak la aku kenal bestfriend aku, Xord tu. See... Nampak kan real life aku sangat loyal dengan kawan-kawan? Lost contact pun tapi still keep in touch, no matter how. Tapi bila bab couple, fail. Kesetiaanku dibalas dengan clash. Salah aku jugak sebab treat dorang macam kawan-kawan. Sebab tu aku anti sikit more than friend relationship. Oh, melalut sudah. Sambung cerita.

Sampai satu hari, aku dapat email lain yang menyatakan dia dah tukar email address. Wah, gigih aku save merata-rata kan takut terlupa kat mana-mana. Tapi camtu la. Manusia mudah lupa kan? Selambe je aku leka dengan dunia aku dan terus ingat-ingat lupa nak contact dia, tapi still, kalo nampak dia online YM, laju saja aku tegur.

Dan lepas aku kuar ATMA, masa ada sikit conflict dengan Mr. Ex tu, dia rajin jugak call bila ada masa lapang. Sape tak hepi beb. Call dari overseas. Mahal + jauh tu. Still dier ingat kat adik angkat dier ni. Gumbiranya saya! =) Then masuk zaman frenster, sampai la skang, fesbuk. Ada saja aku add dier. Dan dier still tak lupekan aku sebagai adik dier. Gila terharu ok?

10 July haritu, wish besday dia dekat fesbuk. Nampak ramai yang wish. Maybe dier perasan-tak perasan je la aku conteng wall dier. Takpe la. Janji aku wish. Then guess what? Dia komen wish aku dan cakap skang dier ada kat KL!!!!! Wah, wah, wah... Hepi ni mau jumpa. Tapi, ingat pasal takde duit, hmm... Takpe la. Takde rezeki. Sekali dier mesej dekat fesbuk chat yang dia di Malaysia ni sampai September. Awww~~ Sukaaa~~!!!

Sempat jugak aku tanye soklan cepu-cemas. Bile agak-agak aku bakal ade akak ipar angkat? Tapi jawapan dier sikit wat aku kecewa. Takde yang dier berkenan plak. Dan nak concentrate habiskan study. Haih. Oleh itu, mana-mana gadis hot yang ingin berkenalan dengan beliau, sila contact saya. Muahahaha...

Agak-agak ada chance tak? Aku pun single lagi ni. Ngahahaha....