Sunday, July 11, 2010

Smile And Smile Again... (Part 1)

Gile kot senyum sorang-sorang padahal esemen DCS tak buat-buat. Huuu... Tak reti nak buat...

Kenapa aku senyum-senyum suke hati ni? Well... Semalam besday another person yang lama dah aku adore dan sayang gile sejak dulu eventho dier takde relation langsung dengan aku. Then dia adalah antara orang yang aku percaya dalam dunia ni. Wey, susah kot nak dapat kepercayaan dari aku. Heh.

Eh, apa pulak takde relation... Dier abang angkat aku lahh... Hoho... Rupanya dah dekat 12 tahun dier jadik abang angkat aku. Yep. Sejak aku form 1. Tapi just kenal-kenal online, calling-calling thru phone saje. Tak pernah jumpe walau sekali pun. Ekceli nak citer lebih-lebih pun aku terlupa cemana aku boleh kenal dier. Tapi rasanya masa first time aku cuba-cuba guna mIRC zaman dulu-dulu. Itu la first dengan last aku chat guna mIRC.

Aku boleh terjebak dengan chat tu pun sebab tengok cousin aku sibuk chatting macam best je. Actually ada lagi 2-3 orang aku chat sama. Tapi perangai pelik dan annoying. So aku ignore je. Aku borak dengan dier macam best je. Siap tukar-tukar email segala. Lepas tu aku ikut cousin aku pegi CC tu, aku check email dan mula pandai-pandai guna YM. Masa tu tak femes pun YM tu. Chat dekat mIRC lagi top kot masa tu.

Agak addict jugak la YM dengan dier. Masa tu dier blaja kat UiTM kot. Kalo tak dapat chat, aku tunggu email dier jek. So, sejak dari situ la dier jadik abang angkat aku. Heh. Masa zaman tu pun femes kot dok main adik-adik angkat ni. Tapi bila ingat balik, aku pun geli term-term angkat-angkat ni. Lagipun dier agak banyak la motivates aku. Blaja U ni best la segala. Aku pun ada la sikit-sikit terpengaruh. Nak plak dalam family aku yang betul-betul blaja sampai tahap U yang rapat dengan aku pun macam layan-tak layan je sebab jauh sangat, so, kire ok la ade dier.

 Boleh tak teka siapa abang angkat aku ni?

Tapi takde la selalu keep in touch macam aku dengan "adik angkat" aku Haziq tu. Sampai selalu call... Yang tu aku rasa aku macam pernah cerita dulu dalam entry "Telepon" ni. Tapi sekerat je la. Nanti aku citer lain pulak pasal dia. Yang ni memang tak boleh blah sikit sebab sekarang sejak dia punya life ok sikit, sumpah dia buat-buat tak kenal aku dah. Padahal masa zaman dia skolah dulu-dulu tu, ada problem dengan awek, ngan family, aku jugak la yang dia cari. Sampai aku tertido tepi telefon dia punya sesi luahan perasaan tu.

Ngan abang angkat aku ni, selalu jugak la lost contact. Tapi entah camne asal lost contact je mesti dapat keep in touch balik. Dulu sampai sekarang. Masa aku sibuk nak PMR langsung lost contact. Dah la masa nak PMR boleh plak aku memang totally lost contact. Dier pun maybe start sibuk ngan study dier. Time tu tak pegi CC dah sebab kat umah ada subscribe internet yang jenis 1515 TMnet yang slow gila tu. Dah jarang email, dah jarang YM. So, aku ingat akan abeh camtu je la. Mana ada benda kekal kan?

Nama dia? Nanti aku reveal dalam part 2. Itu pun kalo korang takleh nak teka sapa dia la. =)