Tuesday, June 22, 2010

2010 Action Movies

Aku rasa dalam tahun 2010 ni macam banyak je action movies yang menggegarkan panggung wayang. Aku ni adalah antara manusia yang memang minat gile dengan action movies ni (baca : pengaruh Incik Asrul).  Nampak je aku ni macam bajet comel, kiut, harmless... Anyway, dalam hati ada bom nuklear, sapa tau kan? Hoho...Tapi berape kerat je la action movies yang aku boleh tengok kat cinema. Maklum laa... Tahun ni laa final year... Tahun ni la "bajet ketat" sebab takleh mintak duit tanpe sebab.

Pastu mana-mana movie yang trailer dia best, sempoi, yang aku tak sempat tengok, pulun jugak tu download, padahal tak sedar diri harddisk dah semakin penuh. Cuma dalam banyak-banyak action movies yang aku dah tengok, aku paling suka The A-Team. Sumpah sempoi.


Cuma lepas tengok The A-Team tu, aku rasa bosan gila tengok action movie lain yang aku download sebab tak sempat tengok kat wayang. Contoh movie yang masa dia kuar dulu ada orang dok kepoh-kepoh kata best la bagai, iaitu The Losers... Memang loser betul aku tengok citer tu lepas tengok The A-Team tu.

Haih. Nak buat macam mana... Haritu ada masa layan citer-citer action yang stok-stok epic movie macam Prince of Persia, Clash of Titans, Robin Hood semua tu... Lepas tu entah apa benda entah buat aku sibuk sangat sampai nak main game pun takde masa... Ohhh... Sebab sesi guna laptop secara bergilir-gilir... Hahaha... Lupa plak kan balik cuti ni, laptop adalah harta yang kena kongsi secara beramai-ramai...

Sumpah ngantuk layan citer merapu The Losers ni...

Action Movies for 2010 (English) - List ni ikut bulan tayangan. Bukan ranking. Harap maklum.
(source : Top 30 Best Action Movies Of 2010 | Movie Moron)
  1. Green Zone (March 2010)
  2. Clash of The Titans (April 2010)
  3. Repo Men (April 2010--> Kat sini August 2010 plak)
  4. Kick Ass (April 2010)
  5. Machete ( Tukar release date ke September 2010 plak)
  6. Iron Man 2 (May 2010)
  7. Robin Hood (May 2010)
  8. Prince of Persia: The Sands of Time (May 2010)
  9. Killers (June 2010)
  10. The Losers (June 2010)
  11. The A-Team (June 2010)
  12. Knight & Day (July 2010)
  13. The Last Air Bender (July 2010) --> nak tengok walaupun aku tak suka katun dia
  14. Predators (July 2010)
  15. Inception (July 2010)
  16. The Sorcerer’s Apprentice (July 2010)
  17. Salt (July 2010) --> Ni pun aku tunggu gak. Heh.
  18. The Expendables (August 2010)
  19. Takers (August 2010)
  20. Warrior (September 2010)
  21. The Eagle Of The Ninth (September 2010)
  22. Red (October 2010)
  23. Unstoppable (November 2010)
  24. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I (November 2010)
  25. Faster (November 2010)
  26. Red Dawn (November 2010)
  27. The Chronicles Of Narnia: The Voyage Of The Dawn Treader (December 2010)
  28. The Mechanic (December 2010)
  29. Tron : Legacy (December 2010)
  30. The Green Hornet (December 2010)

Yang takde garis tu aku blom tengok lagi. Heh. Lepas tu yang dari July sampai December tu aku tak sure plak kalo masuk dalam cinema kat sini atau tak... Alaa... Kalo takde bleh je download kan???? Chinese ngan tamil movies plak takde dalam list ni... Tapi bukan bermakne dorang tak best tau... Heh. Cuma tatau nak selit celah mana... Sebab aku pun Google je list ni. Google mana ada prinsip 1Malaysia macam aku. Agak-agak bosan, cerita stok padayappa pun jalan je takde hal.

Cemana laa aku nak pulun grad tahun ni? Movies tu semua tempting betul... Cemana aku nak concentrate nih? Haih!!

Sapa nak ajak/join aku tengok movies macam dalam list ni, sile inform awal-awal. Yang tak payah inform cuma Cik Osmet je. Sebab dia selalu heret aku pegi cinema terus tanpe banyak soal.

P/s I: Karate Kid bukan action movie eh? Apsal takde dalam list? Tapi elok laaa... Aku tengok citer tu pun guna tiket kanak-kanak je. Takleh nak consider action movie sangat. Apape pun memang best la Karate Kid tu. Jaden Smith cool macam ayah dia, Will Smith. Heh!

P/s II: Citer Ong Bak 3 pun gampang best. Err... Tapi blom kuar lagi... Aku tengok Incik Asrul beli yang dekat pasar malam tu. Gambar sikit blur pun, tapi masih best. Ngehehe.

No comments: