Sunday, February 14, 2010

Pengubat Kebosanan

Oleh sebab aku macam emo gila pagi tadi... Tak tentu hala punya mengamuk dalam hati konon2 la kan... So, masa abang aku kuar pegi antar akak ipar aku dengan anak2 dier balik kampung naik bas dekat stesen bas Sungai Nibong tuh, aku pun dengan senang hati bersiap2 sambil seludup2 kuar pegi stesen bas berhampiran untuk pegi Queensbay Mall tuh.

Memang tepu punya bosan duduk umah. Nak menapak pegi umah cousin aku tu tau pula segan sebab kena pakai elok2 bagai. Lagipun aku da janji mau bagi hadiah. Rasa tak best plak kalo pegi dengan tangan kosong...

Cadang2 tu keluar jumpa si Atin dengan kawan2 dier dan sekaligus pegi cari hadiah buat Darweena yang nikah harini (pagi tadi). Hmm.. Tau2 saja la kan... Kawan2nye si Atin tu dah tentu2 la satu kelas dengan dia kan? Jadik tak sepasal pulak aku jadik macam sebaya dengan dorang. Siap pegi bergambar beramai2 dekat dalam toilet tu lagi.

Sila muntah tengok gambar2 di bawah. Muahahaha~~~

Yang atas tu lupa padam flash. Yang bawah tu gedik sangat kan? Ngahaha...

Sekali-sekala aku berlagak muda2 macam dorang sikit apa salah kan? Padahal awak tu 10 tahun lagi tua dari dorang. Tak fun la budak2 skang... Berebut nak matured. Entah apa yang best sangat kalo matured aku pun tak paham. Bukan kau boleh kawen awal pun kalo berlagak matured awal2 dari umur. Btol tak?

Dan kitorang tengok cerita ini. Best wohh... Aku terpaksa bias sikit bagi rating sampai 8 bintang untuk cerita ni pasal budak2 ni semua pakat2 bagi 9-10 bintang dari full 10 bintang...

Ye lah kan, hero jambu. Suka la dorang tuh. By the way, cerita ni action dia semua cool abeh wa cakap lu. Takde romance2 menyampah seperti cerita New Moon. Wakaka... Mati la sampai sekarang aku masih kutuk cerita New Moon tu.

Sesungguhnye tibe2 aku berhajat nak bela sekor Satyr yang fun seperti Groove. Haha~~

Lepas tu pegi cari hadiah untuk orang yang dah berubah status dari Cik kepada Puan tu. Tapi kedai2 souvenir dekat QB tu semua tutup harini. Dah la tutup kan. Lepas tu aku dah confuse. Kenapa ramai sangat Chinese dekat QB nih? Semua stok2 datang 1 family. Siap angkut2 nenek2 bagai. Beraya beramai2 dekat QB agaknye mereka nih. Unik gila. Style gathering ramai2 dalam shopping complex.

Couple2 pun ramai jugak. Lepas tu kau boleh dengar budak 3 orang tu meroyan sebab masih single. Cheit!! Baru form 3 kau dah risau masa depan. Aku tahun ni 25 pun masih chill lagi. Haha. Amik peduli? Jauh sekali. Masih pening2 pikir tesis tu adalah.

Pastu merayau dekat BJ pulak. Sebab kedai souvenir semua dah tutup. Aku pening2 lagi nak cari souvenir nih. Mula2 ingat nak cari benda2 yang datang dalam bentuk pair2. Rasa tak best la kan beli 1. Last2 aku beli menatang ni. Lampu ni ajaib weh. Boleh ketuk2 je nak tambah tahap terang lampu nih (banyak la kau punya ajaib, Aslina oii... Padahal menatang ni pakai touch sensor je pun)... Pastu siap ada tempat letak mende2 yang wangi2 tu.

Saya sangat malas nak rotate gambar ni tau?

Harap2 Darweena bace entry ni lepas bukak adiah tu. Haha... Bukan tamau tangkap gambar hadiah yang siap dibalut, tapi terlalu terkesima bila tengok amoi tu sangat cekap membalut hadiah. Nak harap aku macam tu? Sampai tahun depan pun belum tentu hadiah tu berbalut. Lagipun aku takut kalau2 bulan Mac nanti aku tak balik. Baik prepare hadiah awal2 kan? So nanti dia takleh komplen kalo adiah aku ni sama macam orang lain. Lepas ni kalo ada orang bagi lampu meja lagi... Aku boleh la berlagak cakap orang tu tiru aku. Haha... Keji kan?

Aku pegi umah Darweena ni pun dah malam2 dah. Setakat bagi hadiah n lepak2 sekejap sambil makan malam kat umah dier. Phergh. Btol2 kenyang la. Haha.. Sampai malas2 rasa nak balik umah.

Tapi bila pikir abang aku nak pegi keja sok nak guna moto... Kena la balik. Siap dapat souvenir 2 biji epal siap ada reben lagi ha. Sampai nak bukak reben tu pun sayang. Duduk la kau dalam peti sejuk tu sampai esok. InsyaAllah esok selamat korang dalam perut aku ni... Huhu... Len kali tiap kali aku balik, kalo tamau xtvt terganggu... Kena la Jonny pun ikut balik sama walaupun cuti sekejap je. Maknanya.... Korang pandai2 la tafsir kan?

Panjang siot entry ni. Sambung esok pulak la aku cerita pasal pakcik teksi yang aku naik untuk balik tu. Malas betul aku nak tunggu bas sebab hari dah malam. Lagipun bas mesti ramai punya... Aku dengan hadiah ni lagi. Nanti rosak? Dah tak seprais dah... Rugi je kan?

Ngantuk nih. Esok aku sambung pasal pakcik teksi dan gambar2 reunion kecil-kecilan yang aku beriya organize, tapi bilangan yang hadir adalah sungguh kecil sekali.

2 comments:

~~~+....mS arWeEn....+~~ said...

kak ina.....
tq sbb mai tau.. wpun da malam!!! eheheh...
kalo bulan 3 !
thanx 4 the hadiah jugak....
kami x bukak lg hadiah tu. nk tggu bulan 3 neh.. tp kami da tgk gambaq kat atas tuh.. hhahahahhaha.... time kaseh banyak!
epal 2 bijik tu da makan blm????? hahahahha.....
pastu kan, bila da ngantok gila smlm, muka sememeh, x pulak snap gambaq kita dorang... huhu.... sedey....

Aslina said...

::Darweena::
hahaha... memang suka jadik tetamu last2 pegi majlis2 orang... epal tu dah selamat dah dalam perut... keh keh keh...

takpe2... len kali kita snap gamba same2 ye... heheh...