Friday, January 22, 2010

Blush2 Malu Sambil Gelak Guling2... Ehehee...

Fesbuk memang sangat berguna bagi aku. Skang aku tengah giat kumpul kawan2 lama sekolah rendah dulu sebab nak buat renion [baca: reunion. Citer Adnan Sempit la punya pasal ni] Konon2 planning nak jumpa secara kecil-kecilan 13 February nanti. Sangat tak sabar tau?

Ramai2 yang aku add tu, tag kat gambar ala2 MLM tu, aku macam tak percaya je bleh jumpa dorang ni semua thru fesbuk. Masing2 dah lain semua. Dulu2 semua comot2, nakal2... Memang perangai takleh blah la masing2. Dan paling aku tak boleh lupa sekali adalah cerita aku bertumbuk masa darjah 2 dulu.

Pada yang tau tu, tau la kan... Bukan aku nak citer balik... Tapi aku sangat2 terkezut dalam ramai2 yang aku add tu, orang yang tumbuk aku dulu pun ade jugak. Mula2 tu aku tak perasan. Ye la masing2 muka dah agak berubah kan?

Tapi tiba2 dier boleh tegur aku kat fesbuk chat. Dah la nama memang tak boleh blah. Sumpah aku memang tak kenal la mula2 tu. Lepas tu dia start tanya,

Awak kan yang saya tumbuk dulu?

Aku dah blur... Memang aa dulu ada manusia tumbuk aku kan masa dulu... Tapi dier ni ke? Nampak macam baik je... Hahah!!

Ha'ah. Penah la kene tumbuk dulu. Tapi ko ke tumbuk aku?

Aku tatau reaksi dier cemana, tapi macam rileks je reply...

Saya ingat penah tumbuk orang dulu... Nak plak nampak nama ada ti...ti... kat blakang... Rasanya betul la kot awak.

Goshhhh!!! Gile weh... Aku dah takleh nak control gelak sorang2 depan laptop... Alahai... Tenkiu banyak2 la fesbuk oiii... Terjumpa pulak dengan ex-enemy dulu nihhh...Haha...

Aku pun sembang2 la pasal hal reunion tu... Dier cakap takley datang pasal ade hal... Tapi aku cakap bukan gather lama2 pun... Just nak sembang2 balik je nak jumpe kawan2 balik... Memang dengan dorang semua tu (kecuali Iryani) dah 13 tahun aku tak jumpe. Serious!! Cepat betul masa berlalu...

Itu sorang. Semalam pun gelak tak berenti jugak pasal Fikri bukak citer kami kuar ramai2 pegi Kompleks Bukit Jambul dekat umah aku dulu tu. Siap sesat2 sampai tingkat paling atas. Pastu takde orang nak naik atas plak kan. Sampai si Saiful dah macam nak menangis dah masa tu. Haha. Memang banyak cerita la reunion nanti.

Berbalik pade ex-enemy aku tu. Beriye2 sungguh la mintak maaf kat aku kan. Ehehe... Aku pong mintak maaf gak kat dier sebab tumbuk dengan penuh perasaan haritu. Cikgu suruh kan? Haha... Ishhh... Mengada2 btol aku beriye2 suh dier show up jugak masa gathering tu.

Skang aku pulak tengah malu nih. Memang sumpah aku takleh lupe citer kene tumbuk tu. Sampai ada perasaan nak pakai topeng Power Rangers kaler pink pula pegi gathering tu nanti. Adoiyaiii... Sengih sorang2 tadi masa chat ngan dier. Haha...

Memories.

Aku suka fesbuk!

2 comments:

~~~+....mS arWeEn....+~~ said...

kak ina..
reunion2 jugak, 14 feb jangan x mai umah..
nnti kami pi tumbuk ampa pulak!
hahahahah...

Aslina said...

::darweena::
ye, baikkkk!!! hahaha