Friday, January 1, 2010

Baru Nak Review

Secara rasminya 2009 dah abeh pada jam 12.00 tengah malam tadi. So, boleh la nak review by month apa aku dah lalui sepanjang tahun tersebut. Buat penaik semangat untuk aku menghadapi 2010 dengan lebih bermakna. =)

JANUARI 2009
Aku dapat lesen L moto pada bulan ni. Haha. Baru L ok. Gila lama aku guna L moto ni... Dekat setahun. Sebab takde masa nak amik P JPJ. Tapi dun worry. Skang aku dah pakai P. Boleh bawak2 orang. Tapi limited berat ok? Nanti terhoyong-hayang aku nak kontrol Jonny. =)

FEBRUARI 2009
Kali pertama aku berkenalan ngan Jonny. Ecewah. Lokasi? Of course la kedai moto. =) Dan time ni jugak pertama kali Jonny dapat cacat kekal sikit2 dekat nombor plet depan. Sebab aku fail control dia masa mula2 nak pi isi minyak. Dan dapat parut ni. Gila cerita macam sweet je. Huhu.
Abeh laa...Value hantaran aku dah kurang RM2000 sebab parut ni. Demm!!


MARCH 2009
Pertama kali Jonny menjejakkan tayar ke Kuala Selangor. Pherghh... Bukan secara pos, tapi abang aku selaku rider tegar telah manghantar Jonny direct ke rumah secara sendiri2.
Jonny tengah pose dekat2 tiang umah


APRIL 2009
Takde apa sangat bulan ni. Aku sibuk dengan final exam je. Entah apape aku bantai time final tu. Subjek Signal tu je siap kena repeat2 lagi. Tu la. Malas pegi kelas Signal sangat. Test pun main teka2 je jawap.

MEI 2009
Bulan ni masuk short-semester. Buat projek la konon2. Macam celaka sebab kawan2 baik aku boleh pulak tak lepas amik projek dengan aku. Akibatnya segala plan aku terbabas dan kena tukar group lain. Maka jadi la benda pelik entah apa namanya ni seperti gambar di bawah.
Entah apa nama benda pelik ni. Nampak macam hebat gila je.


JUN 2009
Merupakan bulan yang penuh dengan kejutan. Awal2 terkejut sebab dapat pegi Terengganu secara tak sengaja dengan Kak Syima. Lepas tu hujung2 bulan, pada 22 Jun 2009, aku plan nak balik mengejut. Tapi last2 aku yang terkejut sebab kehilangan ayahanda tersayang sebab kemalangan pada tarikh tersebut. Sedih la sebab officially aku takde both parents. Cuma tinggal sorang abang dan sedara2 yang masih prihatin dan ambil berat pasal aku. Huhu.
Tinggal kenangan =(


JULAI 2009
Apa ada ngan bulan ni? Secara rasminya aku berusia 14 tahun 24 tahun. Lepas tu adopt seko kucing yang ada bentuk love di kiri-kanan badan beliau yang diberi nama Molly Gedik. Dan jugak ada sesi berjumpe dengan blogger yang bukan dikalangan kawan2. Totally stranger lah. Entah mana datangnya aku pun tak brapa nak ingat. Siap blanje tengok citer Transformers 2 dengan Public Enemy pulak tu. Skang merupakan one of my best fren. Cayalah!! =D
Perhati betul2 dekat badan Molly Gedik ni. Sila abaikan perangai tak senonoh dia.


OGOS 2009
Bulan ni aku start praktikal di Intel Technology Penang. Nervousnya aku Allah aje yang tau sebab aku sorang2 je dari UNiSEL yang tercampak di situ. Yang pertama plak tu. Tanpe apape guide atau nasihat dari sapa2. Punyalah skema aku first day tu siap pakai baju kurung. Haha. Tapi nervous tu tak lama sebab tiba2 boleh terjumpa Qhadijah plak. Kebetulan dia keje situ. At least aku tak la sorang2 kat situ. Dan manage to kumpul kawan2 dari INTI College Penang. =)
Benda penting untuk aku selamba angkat tangan lambai2 pada guard.

SEPTEMBER 2009
Raya Aidilfitri jatuh dalam bulan ni. First time seumur hidup aku merasa beraya secara sorang2 pada raya ke-2 dan ke-3. Raya ke-4 dah keja balik sebab aku malas nak cuti lama2 dan malas nak ikut beraya di kampung kakak ipar aku kat Perak sana. Alhamdulillah aku tak gila sebab kena beraya sorang2. Kira aku lebih kurang sama la dengan budak2 yang beraya di perantauan tu. Bezanya dorang masih ada family di sini. Aku? Ade kubur mak ayah je kat sini. ='(
Aku masih lagi dapat kad raya secara pos. InsyaAllah Syawal 1431 nanti aku balas untuk korang ye?


OKTOBER 2009
Bulan ni pun takde apa sangat cuma pada tanggal 21 Oktober 2009 tu, genap la setahun pemergian arwah bonda tercinta. Huhu. 22 Oktober 2009 pulak genap la 4 bulan pemergian arwah ayahanda tersayang. Takde ape nak story bulan ni. Konon buat2 sibuk la dengan praktikal. Padahal nak hilangkan rasa sedih dengan rindu kat arwah. ='(

NOVEMBER 2009
Aku abeh praktikal. Yeayy!! Submit report dan kagum dengan diri sendiri sebab berjaya tulis benda berunsurkan ilmiah sebanyak 72 page. Satu pencapaian yang aku senirik pun tak jangka boleh buat. Sangka aku selama ni aku pandai merapu2 je.
Bergambar riang-ria dengan teammates lepas lunch dekat Eastin Hotel. Boss belanja nih. =)


DISEMBER 2009
Bulan ni paling menarik adalah trip pegi Singapura. Tapi ada la sikit citer palat disebalik hepi2 itu. But aku pasrah je. Benda dah nak jadi. Yang penting aku enjoy bagai nak rak kat sana. Makan pun non-stop. Cuma balik Penang je aku kena ruam tahap terlampau. Apapun aku sangat2 enjoy dengan pemandangan kat sana [sepupu2 yang hensem + tempat2 menarik] xP
Dengan trademark Singapore. Time ni sebenarnya dah letih gila sebab seharian berjalan2.


Hmm...Itu saja kot nak review pun. Ada aku miss kat mana2 ke? Kalo korang ade letak harapan nak baca kisah cintan-cintun sepanjang tahun 2009, sila berambus pegi blog orang lain. Sebab aku malas nak citer disaster2 yang aku alami sepanjang kenal2 orang, pastu orang tu boleh tiba2 rapat dengan aku, lepas tu boleh sesuka-hati consider aku awek beliau, dan sesuka-hati jugak menceroboh hak peribadi aku seperti check SMS dalam henset dan delete SMS yang tak berkenan dek mata beliau, lepas tu sesuka hati jugak nak clash dengan aku secara mintak awek baru beliau memaki-hamun aku secukup rasa. Padahal entah bila declare couple dengan aku pun aku tak pasti. Ke aku yang blur buat2 tak paham. Ntah. Malas aku nak amik pusing bab2 hati ni.

Oleh itu pada tahun 2010 yang so far so good ni, aku nak menyeru kepada yang berminat nak amik aku jadik awek atau lebih afdal ajak aku nikah terus supaya aku tidak lagi beraya secara solo pada Syawal yang akan datang, sila kemukakan permohonan bertulis secara bercetak ataupun elektronik kepada aku. Bercetak boleh bagi aku terus. Elektronik boleh send dekat fesbuk sahaja. Format: Surat rasmi macam masa SPM dulu2. Approval? Ikut suka hati aku. Ini serius.

P/S: Tahun ni juga aku berazam tamau skandal2 dah. Huhu... Statement insaf ke apa ni?

No comments: