Friday, December 4, 2009

Dr. Rozmey, Herba Life & Aku. Hahahh~~!!

Seperti yang aku janjikan petang tadi...

Ape kaitan sume2 tu ngan aku?

Adakah aku ingin diet? 

Hahaha...


Jawapannye TIDAK same sekali =)


Membe aku ni hah... Entah la beriye2 sangat nak diet ha... Abang dier supplier Jus Mate 5 Dr. Rozmey tu... Manakala osmet beliau pulak merupakan tokey Herba Life. Jadik competition la plak kan?

Tapi sebab abang beliau dan beberapa kawan2 lain telah menunjukkan perubahan yang memberansangkan dalam proses pengurangan berat badan dan ukur lilit pinggang, jadik dier pun teruja la beli dari abang dier. Yang klakar tu plak bleh plak mau sorok2 dari osmet yang pengedar Herba Life tadi. Tapi last2 tau la jugak. Cuma osmet dier cakap je la tengok mana lebih mujarab. Bunyi berbaur cabar+marah pun ade jugak.

Aku tengok style diet boleh tahan la ketatnye. Kalo takde disiplin memang hancus jugak la. Tak kire la ko gune product sape pun,kan? Membe aku tu plak dalam gigih nak diet tu, asik tanye aku je itu bleh makan tak...Ini boleh takk... Sedih aku. Nak makan, makan je la...Amik dalam portion sikit2 dah la kan?

Sambil mengunyah roti pun bleh tanye aku lagi..." Takpe ke aku makan ni wey..."

Adeiii... Kesian2x~~!! 

Pada aku la kan... Cara paling berkesan nak kurangkan berat, nak kurus semua nih wat work-out je. Serious. Sebab aku pernah rasa. Ye laa... Sebelum join ATMA (Aku Tersilap Masuk Askar) dulu tu berat aku 69kg. Tak padan ngan kemetot ha. Lepas 3-4 bulan kat situ hambik ko... Sampai arwah ayah aku pun tak kenal aku. Dah la kulit cerah sikit dari botol kicap. Pastu tinggal sekeping plak tu. Masa tu berat aku dah tinggal 48kg. Sampai masa aku kene tendang pun berat aku 49kg je. 

Rupa dah macam budak darjah 4 yang tak dapat bantuan makanan tambahan. Huhu. Sedih gila. Arwah mama aku masa tu sihat lagi tu punya la gigih hari2 masak ayam goreng bagi aku makan. Konon2 nak bagi ilang rasa depress aku sebab kene tendang dari situ dan bleh wat aku berisi balik. Hehehe...

Skang ni aku rasa aku ok je. Cuma tengah gigih nak gain more weight. Haha. Tau kenapa?

Maybe kalo lebey chubby, aku akan kelihatan lebih matured kot =)

Harap2 la. Hahahaha~~~


Dan aku takkan bazir duit beli benda bukan2 untuk berdiet. Sebab aku masih rasa bersalah kat arwah mama sampai sekarang. Sebab dier percaya dengan pil kurus. Sebab dier suruh aku beli. Sebab dier amik tanpa consult dengan doktor padahal life dier pun makan macam2 jenis ubat. 

Darah tinggi. Terlampau tinggi. Jangan buat main2 wey.


Serious.

4 comments:

epalejau said...

:) aku ade la kawan camtu. sian sungguh kalo apa benda nak makan pun, sebok nak tanya dulu 'xpe ke aku makan ni?'..kadang2 tu kan, baru makan nasik lemak setengah bungkus, sok pagi da tanya, 'aku da nampak betambah gemok kan?'..paling sian bila nampak org makan sedap2, ofer kat dia, dia xnak amek tapi telan2 liur. macam kempunan je...

ish..bersyukur aku dengan berat badan aku skrg. :)

profwacko said...

dr rozmey tu local product ke xterior punya product???

aku tak reti la diet2, lagipun makan tu best, tak baik tgk2 jek tak dpat menikmati nyer.

Aslina said...

::hadra::
haaaaa....tau takpe...selagi bleh makan...makan je laaa...


::rezan::
entah la...tapi dier dah bukak butik kat kedah. erm...rasanya local la weh... hahahaaa...makan memang best...tapi tak best bila tak lalu nak makan...huhuhu...

~Cinta Cukulet~ said...

susah kan kalau banyak makanan, tapi tak boleh nak makan,

lagi susah kalau takde makanan tapi kelaparan

huwaaaa...laparrrrrrrr..