Sunday, June 21, 2009

Pegi Ganu Part 1

Entry ini penuh gambar dan kadang-kala boleh menyebabkan sesetengah orang merasa loya dan pening2 bila tengok. Tambah2 pula dengan aksi2 agak melampau dari penaip entry ini dan mereka yang terlibat. Ini cerita versi aku. Haha. Agak2 nak versi lain boleh pegi ke sini dan sini. Itu pun kalo dorang hapdet laa...Kalo takde jangan kecewa...Layan je kat sini. Sama jugak kan? Tapiii...Walaupun pengalaman tu lebih kurang sama sebab sama2 pegi...Dan kebetulan 3-3 blogger...Tapi takde kopipes2 tau...Ini original punye expression lagi tawww~~

Err...Expression ke experience ha?















Gambar paling atas belah kiri tu...Boleh la diabaikan. Tu gambar hiasan je. Jangan contohi dier. Tau nak tido jek. Huhu. Seterusnye dah sampai kat Ganu. Nampak tak itu replika besar sotong sama udang? Hah. Sotong besar2 camtu la nanti yang bakal kitorang kaut dan sebat nanti. Cakap memang kencang. Ntah ade ke tidak sotong besar tu dalam laut. Sama besar dengan bot tu. Apape hal pun aktiviti pertama bila dah sampai sini, semestinya makan. Membe Incik Organizer hangkut kami sume gi makan kat tempat yang bapak ah ramai orang breakfast kat sini. Sungguh ajaib bila tengok gaya2 orang yang datang makan kat sini. Macam kitorang ni bese jek. Tapi yang lain, pherghh...Macam nak pegi kenduri kawen. Tak salah aku kalo kat Penang, orang nak pegi makan sarapan kat kedai ada yang selenge je pakai baju tido pegi makan kat kedai. Huhu. Takjub aku melihatnya. Siap ade yang sempat kontrol macho lagi masa nak tunggu meja kosong.

Tapi bagi aku, Terengganu ni macam Penang jugak la. Kalo orang Penang breakfast makan nasik kandar, tapi orang Terengganu ni makan nasik dagang. Kira untuk harini aku boleh la survive kat sini. Best jugak nasik dagang rupanya. Ada ikan tongkol. Aku suka ikan ni. Tapi masa pengagihan makanan tu sebenarnya aku pilih yang paling takde tulang seperti gambar kat bawah. Malas nak cari2 tulang, walaupun tulang dier besar2.

Ini la rupe nasik dagang yang mahal di kedai yang feymes.

Seterusnya lepas kenyang isi perut, ingatkan boleh la balik homestay. Berehat2 dulu ke...Nanti baru sambung perjalanan. Tapi jangkaan aku sungguh meleset sama sekali. Boleh plak test jalan2 jap seround-dua. Tapi tak jauh mana pun. Area2 situ jugak. Seperti...




Di sini...







Di sana...







Dan di sinun...





Abih la mission part 1... Tunggu mission part 2 plak yang lebih mencabar. Sebelum exit browser, korang layan la gambar kanak2 rebina yang begitu teruja bila pertama kali menjejakkan kaki ke Terengganu. Sampai takleh nak duduk diam2. Satu je la bagus dorang ni...Bukan jenis Anak Wayang. Ni real punye teruja. Kiutkan mereka? Sila muntah jika bersetuju.















Aku malas nak update sebab malas nak upload gambar. Siap leh pegi kedai KTR, balik, pegi 7 Eleven, makan cikedis, minum air mineral 1.5L sampai abeh pun belum abeh lagi upload. Sebab aku lupa nak resize gambar. Padan muka aku dan korang.

2 comments:

epalejau said...

heh..
bsusnye ko bejalan..
bukan kata tanak g ke ritu?
ehehehehe...

Aslina said...

::hadra::
tu lah sebenarnye teragak2. tapi ley wat loan tanpa interest, laju je la pegi...haha