Friday, April 3, 2009

YouthMEDIA...Hah?!! Ape Tu?

Semalam aku dapat email dari YouthSays. Tajuk dia "About Your Blog"

Mula2 aku dah cuak dah...Blog aku kene block ke? So...Bila aku dah bukak dan baca email itu rupa2nya...Dorang nak aku try cara lain plak untuk promote blog secara berleluasa...Knape aku cakap secara berleluasa? Sebab nanti blog korang akan di promote oleh orang yang selama ni kita tak kenal pun apatah lagi jumpa dalam dunia blog nih. So...Ada la bende lain nak buat, dan jugak kenalan baru2 yang jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauh lebih baik dari lalat2 dan langau2 yang seangkatan dengannya...Huhuhu...

Punca dorang bleh pick-up aku pun sebab aku penah broadcast badge dorang dulu. Lama dah. Aku pun dah hampir lupa. Oleh itu...Aku nak pesan kat korang sume...Kalo nampak mende petak kat hujung blog aku belah kanan tu...Jangan la segan2 nak bukak tengok apa ada kat dalam. Kira cam aku promote blog dorang...Dalam masa yang sama dorang pun promote jugak blog aku...Tapi takleh men pilih2...Nasib la ye...Random Pick!! Kat sini aku letak contoh ada kat blog aku...Korang rajin, korang pegi la jugak melawat blog dorang...Ala...Beramah mesra orang cakap, kan? Ekeke...

Ni plak pasal blog aku yang aku berjaya jejak di blog incik roulefx. Hohoho...Bangga beb orang tolong promote blog kita. Aku baru je buat dalam lingkungan kul 9 pagi tadi. Saja suka2 nak try. Rupanya dalam masa sekejap jek dorang dah up blog aku dan membe2 nih suma dah start promote2 kat blog masing2 tanpa sedar pun sebenarnya nih. Walaupun sedara roulefx ni jarang update blog pun, tapi ape aku kisah kan? Hehe... Dah ada 39 views rupanya...Huhuhu...

So...Kepada korang yang berminat nak jugak ada badge camni boleh pegi sini untuk register. Bukan kene bayar pun...Free jek...Ikut step-by-step jek. Lebih afdhal kalo korang ada akaun kat YouthSays tuh.
Ni contoh baru je aku snip dari akaun aku senirik. Dah naik jadik 46 viewers. Maybe dorang singgah2 je kot...Huhu...Sila abaikan gambar budak kecik tu. Saja aku letak gambar tu sebab aku rasa gambar tu sangat kiut [mwahahaha~~!!! Puji diri senirik!!]

Tapi ni memang jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauh lagi best la bila tengok brape ramai orang dah promote kita...Orang baca blog kita...Owhh...Bahagia je rasanya. Aku berani jamin takde unsur2 lalat2 akan terselit dalam acara melawat blog2 orang yang tidak kita kenali ini.

Eh!! Jap! Dalam email tu jugak ada pesan yang bende nih brape orang je yang tahu dan suppose to be secret dalam tempoh 36 jam dari time aku dapat email dan sebelum orang lain suma tahu. Alaa...Ape la sangat kan bende ni? Lagi ramai tahu lagi bagus...Lagi banyak manusia yang baik hati dan budiman akan singgah baca blog kita...Ekeke...Hm, aku berharap yang positif2 saja.

Ni sikit sedutan dari email yang aku dapat.

2.
No one else knows about it but us...
Not even the YouthSays members!
Serious.
I'm only writing to you because you and those who used the broadcast badge before.


3.
This private invitation to you is only open for the next 36 hours.
After that, every YouthSays member is going to know about it.
So move fast.
It's good to get there before everyone else is on it.

See...? Kan private invitation nih? Korang yang dah tau, ape lagi...Jom la bertindak mempromosikan blog senirik...Huhu...Ye lah, blog aku kurang hit dan tak glemer, sebab tu la aku kene guna khidmat bende camni dari guna cara lain...Huhu...[nada rendah diri]

3 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

kalau dah tak youth lagi,boleh join ke?hehe

Aslina said...

::cinta cukulet::
ntah la...no limit kot...iklan kat tv pasal belia tu pun ada sorang pakcik pakai baju batik pun ngaku dia masih belia...alaaa...nak join pemuda/puteri umno pun ko dah umo dekat2 40 pun buleh join lagi...

~Cinta Cukulet~ said...

owh saya tanya bagi pihak org lain tu..sebab saya mmg sentiasa muda belia..sweet17 hahaha