Friday, April 3, 2009

Mental Mau Kuat Sehhh~~!!!

Hari ini hari Jumaat ye Cik Cinta Cukulet...
Haihh...Kenapa la anda makin pelupa lately?

Haha~~!!! Mesti ko bengang je ngan statement ni kan?
Nak wat camne...Terima je la...

Aku agak mental harini kerana konon2 nak study subjek-bunuh-diri bak kata rakan2 aku yang penah amik subjek itu. Contohnya Haleed. Beliau dengan selamba bertanya adakah aku amik subjek Signal pada sem ini? Dah tentu la aku jawap "Ya" dengan begitu confident skali dan siap tayang slip exam aku yang ada tercatat subjek-bunuh-diri itu.

Dia pandang macam takde perasaan sambil pelan je bisik kat aku...

"As, ada masa lagi nak drop, kan?"

Ohhh...Memang takleh blah itu statement...Ko memang hampir2 buat aku nak terjun dari bumbung fakulti je tau?

Keadaan aku ketika ini. Korang boleh bayangkan tak? Aku bukan ayam tu...Aku tu ha...Yang wayar2 berselirat tu...Ade ke nak samakan aku ngan ayam?

Ah, sebenarnye aku tengah takde mood nak study nih. Kata2 semangat dari Fauzi semalam pun tak jalan. Mana taknya. Aku beriye la cube nak paham ape yang sebenarnya aku belajar...Tapi bila dah buat soklan yang sama berulang-kali...Itu dah masuk term menghafal namanya. Fauzi cakap takpe la, as long as aku boleh jawap test esok. Huuu...Aku takmo la jadik macam orang lain...Belajar semata2 menghafal...Aku tak suka sume tu...Aku nak aku boleh paham ape aku blajar...

Kiranya kalo faham nih...Ko akan ingat sampai mati la ape ko blaja...Cuba ko tanya balik ape yang ko blaja sem ini pada sem akan datang? Kalo ko dasar penghafal yang tegar...Confirm ko takleh jawap punye. Percaya la. Lain la kalo ko faham...Pejam mata pun boleh jawap beb...No hal la sume tuh...

Huhu...Tengok...Blog jugak jadik mangsa luahan perasaan aku nih...Ekceli next week...Isnin sampai la Khamis, berderet test subjek2 lain...Sibuk je minggu depan nak buat test. Dah la CAD pun tak siap lagi...Mana la aku nak cari permainan kanak2 yang aku boleh lenjan report menatang tu sesuka-hati dan jugak permainan tu mesti lah berunsurkan pendidikan...?

Lastly...Aku makin bertambah mental bila melawat balik Frenster aku yang dah lama aku biar tanpe kasih-sayang tu sejak ada Fesbuk. Huhu...Amirah dah grad Master beb...Siap ada gambar konvo lagi dan tengah on the way plan nak sambung pHD...Aku? Terkapai2 lagi dengan degree tak abeh2...Waaa~~!!! Aku mental~~!!!

Bencikkkk~~!!!


P/S: Amirah sama umo ngan aku ye, harap maklum.

2 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

kenapa nama ai ada tercatat kat atas tu? u ni sapa?(buat-buat lupa wakakaka)

dasyat eh subjek tu..sampai digelar subjek bunuh diri (mula2 baca ingatkan mmg belajar pasal bunuh diri..innocent tak?huhu). Tapi tak pe, percayalah dgn keyakinan diri yg tinggi kamu mampu mengharunginya..hohohoho

Aslina said...

::cinta cukulet::
terima kasih atas kata2 nasihat anda walaupun anda ingatkan saya amik subjek belajar tentang bunuh diri...heheh~~!!