Saturday, March 7, 2009

Aku Perlukan Pendapat Korang

Ini bukan poll...Just nak tau pendapat korang jek dalam hal nih.
Especially yang masih lagi belajar tak kira la di mana...Masih tadika kalo ader blog dah pun aku admit je pendapat dier. I`m open maa~~!!

Korang rase...Better untuk seseorang lecturer tu tak kisah la korang suke atau menyampah dalam kelas dier untuk,
    [a] Masuk kelas awal/on time dan dapat habiskan kelas awal
    [b] Masuk kelas lambat tapi habiskan kelas on time

Bukan aku tak suke masuk kelas...Tapi rasenye aku prefer lecturer tu masuk on time la supaye aku tak rase masa aku tak terbuang untuk tunggu dier masuk kelas. Ye, aku rase cam aku ader masalah sikit dengan lecturer yang suke betul masuk kelas setengah jam lambat.

SETENGAH JAM, ok?

Bayangkan korang boleh tengok masa yang termasuk dalam kategori membazir tu terbang2 camni...Kalo seminit bersamaan dengan sebuah jam loceng boleh terbang...Mesti rase takleh blah tengok 30 bijik jam loceng telah berlegar2 di udara menandakan 30 minit masa telah terbuang untuk tunggu dier masuk kelas,kan? Owh, imaginasi aku terlalu tinggi la plak.

Berdasarkan ape yang aku dapat tau daripade ex-student politeknik yang sambung blaja kat tempat aku...Kalo lecturer tak masuk dalam jangka masa 15 minit...Kire kelas batal la secara otomatik...Ekeke...

Masa itu emas.

Eh, bak kata sorang penceramah motivasi mase aku skolah2 dulu...

Masa itu maut.

Ahah!! Lagi ngeri kan dengar?

So, aku nak tawu la pendapat korang dan citer la sikit pengalaman korang yang agak2 related dengan isu masa nih. Actually aku amat particular dalam bab2 masa nih. Ye la,kan? Aku taknak la dengar ayat biasa yang berbisa seperti...

"Alaa...Janji Melayu...Memang lah...Cakap nak jumpe pukul 9 pagi...Pukul 10 pagi pun belum tentu dia datang..."

Owhh...Sangat berbisa tau! Cuba la ikut bangsa lain seperti Jepun ke...Atau mana2 negara yang rakyat dier sungguh patuh mengamalkan ketepatan masa. Malu jap aku jadik orang Melayu. Eh? Ape kaitan? Lantak la...Janji korang kene la citer sikit pengalaman korang dalam situasi camni.

No comments: