Wednesday, January 14, 2009

Aku Mabuk Ke Arini?

Aku pening dengan life aku harini...
Padan la pagi tadi aku rase maaaaaaaaaalaaaassssssssssss banget nak bangun pagi...

Okeh...Harini aku bajet kelas ader pade pukul 9.30 pagi...
Aku bangun la macam biase...Dah siap2 sume gedebak-gedebuk aku kuar umah seperti biase pade pukul 7.15 pagi...Rutin la tunggu bas sume bagai...

Sekali bas datang kul 8.04 pagi...Aku dah cuak dah...Aku terlepas bas ke, atau bas datang awal pagi tadi? Tapi aku maintain cool sebab kelas aku pukul 9.30 pagi...Juga kawal temperature aku pepagi ni agar tak jadik seperti peristiwa ini...Parah woo bile aku ngamuk...

Elok sampai kat BB (Batang Berjuntai a.k.a Bestari Jaya) bas masuk campus dah tentu takde...Haa...Memang kucar-kacir jugak la idup aku...Tapi depan sorang awek India yang naik bas sama ngan aku, aku maintain cool...Bajet memang cool abes laa!!

Sambil melalak2 dengar enset aku pun meng'cover' diri yang padahal dah gelabah cam ape je...Ye lah, kelas nih kelas yang macam rileks, harus la aku pegi tayang muke barang setengah jam atau lebih...Lagipun prof subjek tu ensem, sporting dan stylo abes la walaupun hakikat sebenar dier dah tua pun sebenarnye...Itu pun sebab kenape aku beriye sangat nak pegi kelas tu...Pemangkin la katekan...Haha!! Harus jadik baik sat!!

Jam dah tunjuk ke pukul 8.58 pagi...Aku pun sms la Mark tanye kelas kat mana (ini memang ayat cover gilaa) sekali tau tak Mark dengan selambanya reply,

Wei arini mane ade klas. Esok br start klas man proces ha...

Aduiyaiii...Pek!! Aku tepuk dahi dalam bas...Tapi takpe laa...At least aku tak bazir duit aku naik teksi dan yang penting aku bleh breakfast dengan nasik goreng kat fakulti aku...

Sampai je kat fakulti...Dengan hati girang aku nak pegi cafe (dak2 ni panggil starbucks sebab wireless laju kat sini dan jugak kerusi tempat lepak pun empuk jek) skali makcik cleaner tahan aku cakap takleh lalu kat situ...Ada pulak ceramah PDRM...Huk aloohh...Ngapain aku tak ingat...Dah takleh makan nasik goreng best tu..."Huhu...Abeh tu...Takleh gi cafe ke," aku tanye makcik cleaner tuh...Makcik tu cakap pegi la ikut belakang...Aku malas la nak pegi ikut belakang...Aku terus je pegi cari port baeeekkk punye kat Tuto Room, lepak2 men internet... Aku jugak sempat snap gambar pemandangan belakang cafe... Ni la dier...Camni ke aku nak redah pegi cafe? Baik lupakan saje...Nampak pun macam bz jek...

HUHUHU...

P/S: sori la kualiti gamba tak elok...Aku zoom dari kejauhan jek...Aku pun dah lupa apa nama bas tuh...Tapi aku ingat dier ader tulih PDRM kat tepi...

2 comments:

13may said...

cuba check suhu badan...kot kot demam..

hahha hahha hahha :P

Aslina said...

::13may::
dah check...tak demam pun?
mabuk2 laut je sebab naik bas...haha!!!