Thursday, November 6, 2008

Pemandangan Terlampau yang Biasa di Lihat Dalam Panggung Wayang


Hehe...Untuk entry kali ni special sikit...Tibe2 je aku ingat nak citer pasal peel manusia dalam panggung wayang yang betul2 bikin hati jadik panas je sampai kekadang bleh hilangkan mood nak layan citer yang selama ni punye la sabar dinantikan...

Entry ni bersempena peristiwa Incik Azri nak pegi berdating dengan awek pujaan hati...Hahaha!! Tu lah...Sape suh citer nak kuar tengok wayang ngan awek yang ingin di'tackle'...Apepun aku doakan kejayaan ko tekel budak tu yek... =p

Ok..Back to our topic...

Penah tak korang beli tiket memahal nak layan citer best2 kat panggung wayang, tapi tibe2 plak ader manusia2 yang ntah mana datangnye rase dengki wat perangai yang sampai korang rase cam nak bakar je dier hidup2 time tu jugak...Penah tak? Kalo penah...Jom layan beberape perangai yang takleh blah mase tengok wayang...

  • HENSET FROM HELL
Memang wat orang sakit jiwa ngan perangai camni...Dah la ringtone macam funfair...Bleh plak dier wat bodo je takmo jawab...Bukan reti nak silent ke hape...Tah2 pekak kot...Pastu sesetangah yang lain plak, biler dah jawab...Bleh plak dier bantai cakap kuat2 ngalahkan kat pasar malam...Bleh kene sawan doww duk dekat2 ngan orang camni...

  • KERUSIMU TEMPAT LETAK KAKIKU
Penah tengok tapak kasut sebelah muka? Tak kisah la kasut buatan Gombak ke mana2 sekalipun, tapi lemak aa bile dah letak kat seat orang...Lain la kalo takde orang kat depan tuh...

  • PENCERITA YANG TAK DIUNDANG
Tau la awak tu dah penah tengok citer ni...Nama pun citer best...Harus la repeat banyak kali baru puas kan..? Tapi tak payah la sibuk2 nak citer pasal babak berikutnya...Orang lain pun nak layan gak citer tuh...Ape, aku bayar tiket memahal semata2 nak dengar awak citer je ke? Itu satu peel...Yang lagi satu plak...Tak cukup ngan sarikata kat screen, macam2 kata2 lagi plak dier bantai pi tambah macam tak paham bahasa!!

  • PELAKON KANAK-KANAK
Tak salah kalo bawak anak2 tengok wayang sama2 nih...Ape kata orang, bersantai bersama2 keluarga? Haa...Tapi...Tolong laaa tengok2kan anak korang tu kat mana...Ngan ape terjadi kat dorang...Orang bayar tiket memahal nak tengok wayang...Bukan nak tengok anak korang wat wayang...Huhuhu...

  • KAKI KENCING
Kejap2 bangun pegi tandas. Kalo duduk seat hujung skali takpe gak...Ni abeh satu row kene ngelak...Bile datang balik, boleh plak sesat cari seat...Adeihhh~!!! Lenkali pakai pampers la senang...

  • TAK RETI DUK DIAM2
Ni pun satu masalah jugak...Tatau la ape masalah dier sampai takleh duduk statik diam2...Menyusahkan betul...Nak plak yang tibe2 ala2 tinggi lampai duduk kat depan seat...Pastu kalo dier hormat orang kat blakang, takpe gak...Ni kepala dier sekejap2 ke kiri...sekejap2 ke kanan laa...Boleh tak kalo aku cakap, orang camni kadang2 aku rasa cam nak pancung je kepala dier?

  • KAPEL YANG GERSANG
Ni paling aku takleh blah...Penah je aku dapat seat sebelah kapel nih...Tau la kat panggung wayang tu gelap...Tapi...Kalo nak wat projek sangat pun...Blah la pi tempat lain...Kalo dorang tu duduk diam2 takpe gak...Ni mengganggu pemandangan betul ah...Aku nak concentrate tengok wayang pun payah...Sebab banyak sangat backup voice dari dorang...Bosan dowww~!!

  • KAKI TIDO YANG TERLAMPAU
Ni pun sama taraf gak takleh blah...Tau la kan awak terpaksa teman awek tengok citer yang langsung bukan taste awak...Atau tersalah beli tiket bajet citer tak best...Tapi respek la sama orang lain pun nak gak layan citer tu...Maybe tak best bagi awak, tapi best gile bagi orang lain...Nak tido tanda protes skalipun cover2 la sikit...Ini tak...Berdengkur kalah bunyi serombong kapal...Gilee...Nak tido balik umah laaa~~!!!


Haha!! Ni je la yang dapat aku list...Agak2 ader lagi nak tambah, sila la state kat komen tuh... =p

P/S: Ader sape2 nak gi tengok wayang tak? Kalo ader tiket lebih...Jangan segan2 nak contact aku...Dah 4 bulan aku lost contact ngan panggung wayang nih...=p

4 comments:

epalejau said...

huhuhuhuuuuuu..
aku mmg x leh blah la td..
buleh2 kapel sebelah aku kat cinema tu buat 'wayang' dorg sndrik??????????
terus aku terbayang post ko yg neh..
huwa! knpa kah aku menjadi mangsanya????

Aslina said...

::epal::
hahaha~~
kan betul aku cakap...
see...dah ader satu contoh..

hoodedlicious said...

hmm..kalau yang tak reti dok diam tu memang banyak..dah la tinggi..melentok sana melentok sini..bikin panas betol..

Ada satu lagi ni..yang suka sendal (bleh ke guna sendal..pepe je la..) lutut kat belakang seat orang lain..sakit ati tau..bila dia letak lutut dia kat belakang seat ofcoz la seat orang tu akan tertekan ke depan kan..dah tentu la tak selesa..kejap2 dia lepas kejap2 dia sendal balik..rasa cam nak bangon tumbuk sekali..baru dia tau..mengganggu konsentrasi betol..

Aslina said...

::hoodedlicious::
heheh!!
betul2...tapi tu yg jenis kaki panjang...tapi sebab tak slalu kene sangat...sebab tu tak masuk list...

tapi kire orghait jugak tuh...thanx 4 sharing...=p

len kali akak bangun gi tumbuk je dier...mesti tobat dah nak wat camtu lagi...