Saturday, November 22, 2008

Kenape Saye Suke Cuti Skolah

Ehehe...Ni namanya entry takdak keje...
Tengah lepak2 tengok cerita Keluang Man tadi, tibe2 ader plak iklan spesel cuti skolah...
So...Ape lagi...Suke la aku nak share ape bende yang best mase cuti skolah nih...
Nak2 plak kalo cuti akhir tahun camni...Wakaka!!

Dulu2 walaupun aku obses sangat pegi skolah dengan cemerlang serta tak penah ponteng...Tapi aku suke jugak cuti skolah nih...Cuti skolah akhir tahun ni best woo...Meh sini aku list ape yang best sangat cuti skolah bagi aku yang zaman skolah dulu agak skemalantong...

  1. Cuti skolah akhir tahun best sebab cikgu dah tak bagi homework untuk dibuat...So, gile babi la merdeka dari homework...Serta tak risau bukak skolah kene denda sebab lupa wat homework...
  2. Cuti skolah banyak gile kenduri...Maklum la aku ni kan kuat makan...Rare woo dapat makan nasik kenduri, ayam masak merah, sirap dll masa cuti skolah...Skali bleh belasah sampai 3-4 kali sebab satu hari ada 3-4 kenduri kene pegi...Balik umah siap boleh borak2 ngan arwah mama lagi...Bagi point umah mana masakan paling best...
  3. Slalu cuti skolah akhir tahun cikgu2 suke sangat anjur perkhemahan...Wat rombongan laa...Best woo jalan2...Yang tak best tu bile duit ilang...Aku penah alami peristiwa nih...Gile kecewa siot...
  4. Pade budak2 laki yang belum sunat tuh...Cuti skolah mesti thrill gile kan...Aku tak lepas peluang untuk gelakkan dorang...Wakakak!!! Tapi pastu aku rase cam jeles nak mati sebab dorang dapat duit banyak hasil lawatan orang ramai seumpama hari raya...
  5. Cuti skolah banyak citer best2 kat tv...Layan ahh...Ape lagi...Mak ayah pun takleh marah2 ape lagi bebel kalo asik ngadap tv sejak pagi sampai malam...
  6. Time cuti skolah ni la sedara-mara sume datang penuhkan umah...Nyampah jugak kekadang sebab barhari2 plak duduk umah aku...Siap aku kene lantik jadi maid wat itu-ini...Mane tahan weyy!! Tapi best gile time dorang nak balik...Dapat duit banyak woo...
  7. Lagi satu best bile mak ayah dapat duit lebih...Pastu secara otomatik taon depan masuk skolah balik dengan baju baru, kasut baru, pensel baru, beg baru...

Huhu...Tu je kot...Life aku kan macam bosan sikit mase zaman skolah dulu...Maklum la budak baik...So,agak2 ader lagi korang nak tambah...Sile komen dengan segera!! Terima kasih.

3 comments:

Anonymous said...

hmm, memang x der keje

BuahKranjiDalamPerahu said...

saye pun suke cuti skolah...

Aslina said...

::encik tomyam::
hehe...saya memang selalu takde keje...

::BuahKranjiDalamPerahu::
=p